En una trucada a un servei d'atenció al client, la verificació de la identitat de l'usuari pot prolongar-se durant diversos minuts. La mitjana d'aquest procés, imprescindible segons les normatives, s'acosta als 90 segons i afecta negativament l'experiència de l'usuari. A més, incrementa costos. Davant d'aquest context, les tecnologies biomètriques d'identificació podrien suposar una alternativa.

Call Center
 

Assaig de Mútua Madrilenya. BBVA i Endesa

Com a alternativa, Mútua Madrilenya, Endesa i el BBVA han activat un assaig que permet identificar els usuaris mitjançant una eina biomètrica de veu denominada VeriDas. Amb això, expliquen, han "optimitzat costos i millorat l'experiència dels clients". Així ho van indicar aquest mateix mes durant l'esdeveniment Biometria i fidelització: el poder de la veu en l'experiència del client.

Res de contrasenyes

Les contrasenyes, indiquen des de VeriDas, s'han revelat com a inútils, ja que el 43% de l'usuaris no les recorda. Aquesta situació, i així ho va quantificar durant l'esdeveniment el director d'Identitat Digital del BBVA "pot arribar a suposar pèrdues de fins a 52.000 euros mensuals". Amb el sistema de VeriDas, el temps mitjà de verificació queda en 5 segons. De moment, el 80% dels usuaris a qui se'ls ha consultat han ofert el seu consentiment per utilitzar biometria de veu. Per identificar-ne qualsevol, fins i tot amb tres segons d'àudio en què l'usuari pot dir qualsevol frase en qualsevol idioma