Serveix realment per millorar resultats l'IA? Segons una recent enquesta realitzada per Forrester Consulting entre 1320 directius europeus, sí i, a més, molt: el 72% dels enquestats va indicar que estava d'acord en considerar un avantatge competitiu crucial un adequat ús de les eines d'IA en l'empresa.

EuropaPress 6102295 representacion artistica mostra intel·ligència artificial representada
 

Directius de mig món

Els directius enquestats per Forrester Consulting treballen en companyies de serveis financers i de telecomunicacions de deu països d'Europa, l'Orient Mitjà, l'Àfrica, Oceania i el Sud-Est Asiàtic. D'ells, 146 són espanyols. Gairebé tots van indicar que, en les seves empreses, l'IA generativa se sol fer servir per analitzar conjunts de dades i, a partir d'ells, desenvolupar models de presa de decisions.

De moment, la majoria només activa assajos

D'entre els enquestats, el 77% va confessar que, de moment, l'ús de l'IA generativa que es realitza en la seva empresa es limita a assajos que, si donen resultats positius, podrien convertir-se en aplicacions efectives durant 2025. El 67% dels enquestats assenyala també que gràcies a l'IA és possible que les seves empreses gestionen el risc de manera més eficaç. Entre els enquestats espanyols, s'afirma també que, gràcies a l'IA, esperen poder consultar fonts de dades alternatives i, amb això, obtenir retrats del client molt més ajustats a la realitat. Les dades alternatives i l'analítica avançada són, consideren els enquestats, elements fonamentals per ajudar les empreses a prendre decisions més precises, especialment amb l'evolució del comportament dels consumidors i els factors econòmics externs. Tanmateix, hi ha un hàndicap: les fonts de dades alternatives són difícilment accessibles avui. Serà llavors imprescindible que, a més d'en desenvolupar models d'IA específics, les empreses inverteixin en els propers anys en nous mètodes d'investigació de mercats?