Set de cada deu usuaris d'Internet –i convé recordar que, a Espanya el 94,5% de la població d'entre 16 i 74 anys ho és- admet realitzar compres de moda online de manera recurrent. El sector tèxtil viu així un canvi de paradigma i la digitalització i les estratègies online són fonamentals. Així ho afirma l'agència de full digital commerce Fashion Lab Elogia en un estudi que acaba de presentar.

compra de moda online mini 783x412
 

Les dones en compren més

L'estudi indica que, d'entre el total de compradors de moda online, les dones són majoria. Representen, en concret, un 61% del total i compren, principalment, per a si mateixes (86%), per a la seva parella (44%) i per als seus fills (36%). Les dones compren 6,1 vegades a l'any i gasten uns 68 euros de mitjana cada vegada. Els homes, que compren una mitjana de 5,8 vegades anuals, en gasten més en cada compra: 83,4 euros. El 7% dels usuaris d'Internet compren exclusivament en línia.

Com compren?

Els més joves fan servir el mòbil de manera preferent i els de més edat opten per l'ordinador. Aquests dispositius ofereixen amb les seves pantalles de més mida la possibilitat de veure els productes amb més detall. El segment onlin està, a més en creixement. Així ho explica Patricia Díaz, directora d'Elogia Fashion Lab. "La indústria de la moda continua sent un dels motors econòmics més importants del nostre país, suposa un 2,7% de PIB i es preveu un creixement anual del 2,4% fins a 2025". I afegeix que, "És encara més rellevant la penetració de les vendes online al sector. Espanya és el tercer gran mercat europeu després del Regne Unit i Alemanya. Aquest any la penetració de les vendes online puja fins i tot 21,1% sobre el total, superant per primera vegada França"