Cada any, s'envien més de 320.000 milions de correus electrònics i, segons estimacions, la xifra es podria arribar a acostar als 380.000 milions el 2025. Així, a data d'avui, cada usuari rep com a mínim una dotzena de correus electrònics a la seva bústia. El moment en què cada correu s'envia és fonamental per garantir que el destinatari l'obre i entén el seu contingut. Quin dia és el millor per enviar un correu important de veritat? La resposta que brinda Axios HQ, empresa britànica especialitzada en serveis d'email màrqueting és sorprenent.

 

El dia festiu per excel·lència

Segons l'esmentada empresa britànica, els dies festius són millors per enviar correus. I, d'entre aquests, hi ha un dia que ho és especialment: diumenge. Existeix, a més, una franja horària molt concreta que és la millor: de 18.00 a 21.00 h. La probabilitat que el correu sigui obert si s'envia en aquesta franja horària és del 86%. Els dilluns, només obrim el 54% dels correus que rebem i els dimarts i dimecres, un 52%. Dijous s'obre un 47% i divendres, un 49%. El pitjor dia per realitzar enviaments és dissabte: només s'obre un 31% dels correus que es reben.

Per què?

Els diumenges, a partir de mitja tarda, molts professionals planifiquen la seva setmana. Per tant, a aquelles hores solen estar pendents de l'ordinador i el mòbil. És, a més, un moment en què no solen existir altres tasques que els distreguin del que estan fent en aquell moment. Amb tot, cal admetre un fet: només som davant de l'opinió d'una consultora d'email màrqueting i, potser, darrere d'aquest anunci hi hagi cert interès. Probablement, hagin descobert que el trànsit|tràfic en caps de setmana baixa i, per alguna raó, pretenguin incrementar-lo.