A l'estiu, gairebé tots sortim més, viatgem i, en definitiva, consumim un altre ritme que durant la resta de l'any. Per això, l'època estiuenca es converteix en un moment perfecte perquè una petita empresa del sector comercial o hoteler es plantegi activar un sistema de recollida i tractament de dades per conèixer qui, quan, com i per què fa ús dels seus serveis o compra els seus productes i, a partir d'aquest coneixement, plantejar estratègies d'optimització de l'activitat. Amb tot, perquè el desplegament d'eines que permetin recopilar i analitzar aquestes dades no sigui un fracàs, convé seguir una sèrie de normes. Des de StoresACE, plataforma web especialitzada en la gestió multibotiga que permet controlar totes les qüestions operatives de forma senzilla i integrada, ens expliquen com fer-ho.

 

Crear cultura tecnològica i objectius clars

És fonamental crear una cultura receptiva i adaptada a les noves tecnologies perquè els treballadors puguin evolucionar amb l'empresa, ja que la cultura de l'empresa ha de ser més oberta i acceptar millor les tecnologies digitals perquè funcionin l'avenç|avanç i transformació tecnològica. També és imprescindible definir quines dades són rellevants i què es vol aconseguir en recopilar i analitzar-los. Això pot incloure objectius com millorar l'eficiència operativa, augmentar les vendes o comprendre millor les preferències dels clients.

Implementar sistemes de gestió de dades adequats, prendre decisions i avaluar

Les eines i tecnologies que es vagin a utilitzar han de facilitar la recopilació, emmagatzemament i l'anàlisi de les dades que es recopilen. Comptar amb plataformes pot ajudar la millora de molts processos com la gestió d'inventari, la comptabilitat i la nòmina. També pot ajudar les empreses a optimitzar la seva cadena de subministrament i millorar la gestió dels proveïdors. Els coneixements que s'extreuen de les dades han de servir per prendre decisions informades com ajustar estratègies de màrqueting, millorar la gestió d'inventari, personalitzar ofertes o adaptar productes segons les preferències dels clients. A partir de les dades que es disposa, cal analitzar resultats i avaluar l'efectivitat de les estratègies i accions que s'emprenen. És imprescindible sempre realitzar ajustaments i millores segons sigui necessari per optimitzar els resultats.