L'energia eòlica també té els seus detractors però, des d'ara, aquests tindran un argument menys per a menys per defensar les seves tesis. Per què? Molt senzill: després d'haver-se desenvolupat sistemes per minimitzar els accidents d'aus de gran envergadura que col·lidien amb els aerogeneradors, un estudi elaborat per investigadors australians de la universitat de Flinders revela que els parcs eòlics no afecten el son de les persones que resideixen en la seva proximitat més del que podria fer-ho el trànsit de vehicles per una carretera propera.
Voluntaris
Segons l'esmentat estudi, que es va realitzar sobre un grup de 68 voluntaris el son dels quals es va analitzar durant 460 nits, el soroll dels parcs eòlics "no afecta més el son que el del trànsit". Sobre els sons de baixa freqüència que produeixen aquestes instal·lacions de producció d'energia, s'indica que "no poden ser sentits pels que dormen ni provoquen cap senyal al cervell". De fet, i segons l'investigador que ha liderat l'estudi, el trànsit rodat "pertorba una mica més el son que el soroll dels parcs eòlics". L'investigador en qüestió es diu Peter Catcheside.
Altres investigacions
L'estudi de la Universitat de Flinders es va presentar en l'última edició de la Conferència Internacional sobre el Soroll dels Parcs Eòlics, celebrada a Dublín. Alhora, aquest mes de març passat l'Institut Woolcock presentava un altre estudi similar en el qual s'indicava també que els infrasons dels parcs eòlics no van generar cap efecte sobre indicadors de salut com el son, la pressió arterial, l'equilibri i l'audició. Amb tot, hi ha una dada que no es té en compte: els molins eòlics solen instal·lar-se sempre en zones en les que hi ha molt poc o cap trànsit, així que, a ningú no l'ha d'estranyar que, potser, els residents d'aquestes zones ho percebin com una molèstia, ja que el nivell de soroll anterior a la instal·lació dels molins era gairebé inexistent.. Amb tot, els estudis sí que demostren una cosa: quan a un mateix subjecte se li sotmet al soroll d'un molí i al d'un carrer amb trànsit|tràfic, el segon so és més molest.