Ho indica un estudi de Boston Consultoria Group titulada How CMO llauri Succeeding with Generative AI que se4 ha elaborat a partir de les opinions de 200 responsables de màrqueting d'empreses actives a Europa, Àsia i Nordamèrica: el 70% dels alts càrrecs d'aquest sector fan servir ja sistemes d'IA generativa.

 

Per a què els utilitzen?

La principal utilitat d'aquestes eines és, segons els tècnics que han participat en l'estudi, la personalització d'ofertes i continguts. A més, gairebé tots ells consideren que els "ajuda" a l'hora d'emprendre nous llançaments o processos de transformació de negoci. El 67% utilitza l'IA per personalitzar ofertes, el 51% per generar informació i el 49% per crear continguts.

Optimisme

L'estudi incloïa una pregunta en la qual se sol·licitava als participants que escollissin les paraules que, al seu entendre, millor descrivien la seva percepció sobre l'IA generativa. Un 74% va citar la paraula optimisme, un 63% va triar curiositat i un 71%, confiança. Només un 35% va optar per preocupació i un 11%, per ansietat.