Es diuen Elit Taxi, agrupa professionals d'aquest sector mitjançant diferents entitats locals –la de Barcelona es flama Elit Taxi BCN- i acaben d'escriure l'últim capítol de la ja llarga lluita que enfronta als taxistes amb els conductors que treballen per a empreses com Uber, Cabify o Bolt. Consisteix, en concret, en una campanya promocional amb cartelleria en marquesines mitjançant la qual l'entitat prova de convèncer els conductors de VTC perquè abandonin els seus llocs de treball.

 

Objectiu: reduir les llicències

L'objectiu final de la campanya és que es redueixi el volum de llicències de VTC actives després que el Tribunal de Justícia Europeu decidís que les limitacions imposades per l'anterior govern municipal (una llicència de VTC per cada 30 de taxi) no s'ajusten a dret. Com aestímul, recorden a la campanya que un taxista, sempre segons Elit Taxi, guanya fins i tot un 40% més que en les plataformes i treballa fins i tot un 30% menys.

 

Per tot l'àrea metropolitana

Els anuncis estan ubicats a 250 marquesines repartides per tot l'àrea metropolitana de Barcelona i recullen un missatge certament clar: Veuen al Taxi, no t'ho pensis. Elit Taxi inclou fins a un mòbil de contacte i intenta animar amb una frase que recorda, fins i tot, temps escolars i que no és cap altra que Que aixequi la mà qui vulgui deixar la precarietat