Les Urgències, un dels serveis de més complicada gestió de tot l'àmbit sanitari, també es digitalitzen: l'Hospital Universitari Fundació d'Alcorcón ha aconseguit codificar automàticament el 94% de les urgències ateses després de posar en servei fa dos anys una eina d'intel·ligència artificial (IA) i processament del llenguatge natural (PNL).
Estalvi de temps
Des de l'activació del sistema, la institució ha millorat la presa de decisions i ha estalviat temps i esforços al personal a càrrec, permetent que es dediquin a tasques de més valor afegit. En el centre sanitari de referència del sud madrileny fan servir la plataforma Rosetta360 System, desenvolupada per Alhambra Health i que permet llegir mitjançant processament del llenguatge natural els episodis del Servei d'Urgències de l'hospital. En concret, permet que caps de servei i l'equip directiu de l'hospital puguin conèixer en tot moment l'estat del Servei d'Urgències, des de patologies més habituals fins al volum d'assistència sense passar per alt qualsevol tipus de situació anòmala. En el centre no descarten utilitzar el sistema en altres àmbits assistencials.
Presa de decisions
El sistema facilita la presa de decisions, així com la reducció de la càrrega de treball del personal del servei. "La plataforma basada en IA possibilita l'estalvi en temps i esforç dels professionals; també garanteix el processat de les dades, ja que cada dues hores s'envien tots els actes clínics d'Urgències i l'eina analitza aquesta informació mitjançant algoritmes de PNL i torna la codificació CIE-10 d'aquests actes clínics", detalla Isabel Sastre, subdirectora de Sistemes i Tecnologies de la Informació de l'Hospital Fundació Alcorcón.