La tecnologia porta ja anys al servei de l'esport, com bé vam poder veure en els JOCS OLÍMPICS de París i, també en l'última Eurocopa, competicions en la que l'experiència de l'espectador i fins i tot la del mateix esportista van distar molt de la d'anteriors cites similars. L'America's Cup, que arriba aquest any a la seva XXVII edició i se celebra a Barcelona, no serà una excepció. Capgemini i America's Cup Media són els responsables: acaben de presentar han WindSight IQ, un innovador producte que incorporaran a la retransmissió de la Louis Vuitton 37a Copa Amèrica i que permetrà per primera vegada als espectadors i comentaristes de la competició visualitzar el vent i la seva variació al llarg del camp de la regata en temps real.

Pantalla gegant col·locada a Barcelona | Foto d'America's Cup Experience
 

Mitjançant un simulador

Tal innovació és possible gràcies a un simulador de iot que prendrà les dades del vent i calcularà les rutes òptimes al voltant del camp de la regata perquè els comentaristes i espectadors puguin predir el que, segons el seu parer, haurien de fer els equips. Així, gràcies a WindSight IQ, els comentaristes i telespectadors de l'esdeveniment de vela més important a nivell internacional disposaran de més dades i coneixements dels que disposen els equips que competeixen.

Nous hàbits de consum de l'esport

La tecnologia, i el cas de l'America's Cup d'aquest any ho reconfirma, ha canviat la manera com es gaudeix de l'esport. Així, segons un estudi recent de l'Institut d'Investigació de Capgemini, el 84% dels aficionats afirma que les tecnologies emergents han millorat la seva experiència televisiva. Tant és així que, avui, el 77% de la generació Z i el 75% de la generació Millennial prefereixen veure l'esport fora dels estadis. En el cas de l'espelma|vela, els patrons de vent són un factor clau, ja que poden canviar el curs d'una regata i marcar la diferència entre guanyar o perdre. Per primera vegada, WindSight IQ revelarà i visualitzarà aquests patrons de vent per aportar una dimensió completament nova a l'experiència de la regata per als aficionats i les emissores. Ho explica el mateix director executiu d'operacions de l'America's Cup, Grant Dalton: "WindSight IQ és una innovació que America's Cup Media ha estat avaluant durant molt temps. El nostre objectiu ha estat donar un altre salt quàntic en l'ús de la tecnologia per augmentar la comprensió de la vela i les complexitats que han de superar els millors regatistes; però, per aconseguir el nostre propòsit, necessitàvem trobar un soci que estigués igualment motivat a l'hora d'ampliar els límits de la tecnologia i la innovació, i Capgemini clarament ho estava".