Quant temps de feina perds cada setmana per problemes tècnics dels teus dispositius o aplicadors informàtics? Segur que molts: un dia són les interminables actualitzacions i, al següent, problemes de connexió o qualsevol altra contingència vinculada a les eines que permeten el treball en remot. Rara és la setmana en què, per una raó o una altra, cada organització no perd una preciosa quantitat de temps per incidències tecnològiques. Unisys, gestor internacional de solucions tecnològiques, acaba de completar un estudi que quantifica aquestes pèrdues de temps.

 

Entre una i cinc hores cada setmana

Segons l'estudi d'Unisys Sobreviviendo al model híbrid de treball|feina, el 49% de les persones enquestades per elaborar-lo admiteque perd fins a entre una i cinc hores de treball cada setmana per incidències tècniques de diversa índole Las TIC, així, resulten ser, a més d'un aliat per a la concililación, un problema quan no funcionen com cal. Com tot, tenen una doble cara i, si bé és cert que van ser clau durant la pandèmia, la generalització dels models de feina híbrids obre la porta a incidències que redueixen la productivitat i el temps efectiu de treball.

Hi ha solució?

Segons l'estudi, és imprescindible assolir un equilibri entre innovació i productivitat. Per a això, convé adaptar el ritme de la implementació de solucions tecnològiques i nous mètodes de treball a les característiques de la plantilla per no generar situacions de sobrepressió. Les eines TIC són, detlla l'estudi, positives sempre que ajudin a mantenir el bon ambient de feina i facilitin la conciliació. Només així compliran el propòsit de retenir el talent ja que, en cas contrari, dominar-les pot convertir-se en un desafiament per a professionals capaços en els seus acompliments que, per circumstàncies concretes, poden experimentar dificultats d'aprenentatge. Els models de treball|feina híbrid es mantindran, conclou l'estudi, en la majoria d'organitzacions que els han activat.