Des que OpenAI llancés la seva reeixida, obligat és dir-ho, eina ChatGPT, totes les companyies que són algú (o volen ser-ho) a la xarxa, s'apresten bé a contractar els serveis de la companyia en qüestió o, en el seu defecte, a desenvolupar el seu propi sistema. El cercador Bing, en el seu particular –i fins ara desigual- competència amb Google va optar per la primera opció i Google, per descomptat, ha decidit, amb Bard, intentar esmenar-la la plana. Alibaba, que també vol el seu propi chatbot amb capacitat d'aprenentatge, desenvoluparà la seva pròpia eina.
Porten en això (diuen) des de 2017
Alibaba porta treballant en el desenvolupament de la seva pròpia IA generativa des de 2017, però no havien facilitat dates fins ara. Amb el canvi disruptiu que ha suposat l'aparició de OpenAI i el seu ChatGPT, semblen que acceleren màquines."Com líder en tecnologia, continuarem invertint per convertir les innovacions d'avantguarda en aplicacions de valor agregat per als nostres clients i els seus usuaris finals a través de serveis al núvol", ha detallat un portaveu de Alibaba a CNBC, canal de televisió per subscripció nord-americana sobre notícies d'economia, apropa el projecte.
Que segueixi la festa
Google i Alibaba, també segons recull també, CNBC no són les úniques empreses que treballen en alternatives a ChatGPT. Baidu, equivalent xinès a Google, treballa en un chatbot basat també en IA generativa que ha batejat com a Ernie Bot.