Les dues compres més importants que afronta qualsevol ciutadà en la seva vida són la d'un habitatge i la d'un automòbil i, des de fa uns anys, aquesta última s'ha complicat. I no només pel galimaties que es deriva de la coexistència de sistemes de combustió, sinó també pels terminis de lliurament, que s'han allargat notablement. Ara, Toyota vol reduir-los recorrent a la tecnologia.
Optimitzar
Per a això, el gegant japonès ha abordat l'optimització dels seus processos corporatius amb la finalitat d'organitzar millor les desenes de milers d'operacions vinculades al trànsit dels seus vehicles que desenvolupa cada dia. Amb vehicles que, gràcies a les opcions que les marques ofereixen, poden optimitzar-se fins al límit, Toyota redueix així terminis de lliurament i alleugereix de treball logístic els seus empleats. Per a això, l'eina triada ha estat l'aplicació FICO, desenvolupada per la companyia Artelys.
Set centres de distribució
Toyota Motor Europe compte amb set centres de distribució que donen servei tant als vehicles fabricats a Europa com als importats. Des d'aquests centres, la marca s'assegura que els clients reben els seus vehicles en temps i, per a això, és en aquests llocs on es realitzen els últims ajustaments i inspeccions abans del lliurament al concessionari. Ara, la solució impulsada optimitza els temps de feina en cada centre, maximitzant el nombre de tasques que es poden realitzar i tenint en compte les restriccions operatives i tècniques de cada un d'ells, ja siguin la limitació en els moviments dels vehicles dins de les instal·lacions o les hores legals de feina en cada centre, entre d'altres.
"El més complicat és dissenyar aplicacions que gestionin de manera eficient restriccions tan heterogènies per prioritzar els objectius. El software que hem desenvolupat permet gestionar també certs paràmetres de flexibilitat en cas que sigui necessari acabar tasques d'alta prioritat", expliquen des de la marca. Ara, la planificació diària de les operacions logístiques es pot solucionar en pocs minuts.