És un SUV amb motor PHEV, ofereix una autonomia de 1200 km i s'acaba de presentar en la Xina aquest mes d'abril, però per a Espanya –i més encara per a Barcelona- té una importància clau: serà el tercer cotxe que Chery fabricarà en la renascuda fàbrica que tenia Nissan a la Zona Franca i que ara gestionaran de manera conjunta Chery i l'espanyola Ebre.

Estand Ebre Automobile Barcelona 2023 Angel Bravo 1170x780
 

De moment, dos cotxes

El fabricant xinès contemplava fins aquest mes d'abril acoblar a la Zona Franca dos cotxes, de moment: l'Omoda 5 i el Jaecco 7. Ara, se'ls afegeix l'Omoda 7, un altre de SUV de més mida que es dona per fet que començarà a fabricar-se el 2025. Abans, arribaran els altres dos vehicles. També hi haurà espai per a les pickup Ebre, hereves de la mítica marca espanyola, que ara reviu igual que la fàbrica de la Zona Franca.

Més de 1200 llocs de treball

El projecte industrial de Chery i Ebre crearà 1.250 llocs de treball directes, encara que de moment els contractats només són 150. La fàbrica és la primera de capital xinès que s'activa a Espanya. N'arribarà ben aviat alguna altra? BYD no descarta instal·lar-se a mitjà termini, encara que va descartar construir a Espanya la seva primera factoria europea. L'objectiu és arribar a fabricar 150.000 cotxes a la Zona Franca. Guibing Zhang, vicepresident executiu de Chery, defineix al seu grup com "un referent mundial en la fabricació de vehicles", que va produir gairebé 1,9 milions de cotxes l'any passat. Ebre és avui propietat d'EV Motors, però la història de la marca es remunta als anys 50, quan va néixer com a fabricant de tractors. El 1987, es va fusionar amb Nissan i, ara, la marca reneix.