Els mòbils i les aplicacions que posen al nostre abast estan modificant el comportament quotidià dels espanyols tant en el referit al consum de productes culturals (cada vegada llegim menys diaris i revistes i veiem menys la televisió en directe) com, també, en el referit al lleure i, en especial, al turisme. Mentre es constata que, des de fa anys, un molt alt percentatge de les reserves hoteleres i de bitllets es fa a través del mòbil, un recent estudi evidencia ara també passaran a la història els diccionaris de viatge antany habituals a les maletes dels qui sortien a l'estranger: el 76% dels espanyols utilitza una aplicació de traducció o d'un traductor en línia per interactuar amb locals quan surt de vacances a l'estranger.

importància de l'engonals 2
 

L'anglès, eina bàsica

L'enquesta ha estat encarregada per Preply, plataforma online d'aprenentatge d'idiomes, i certifica que l'anglès és, quan surt de viatge, gairebé tan imprescindible com les maletes: un 97% dels espanyols afirma que parlar anglès els fa sentir-se "més segurs" a l'hora de viatjar. Un altre estudi de la companyia afirma que utilitzem de mitjana|mitja 12 anglicismes cada dia en nostra, per la qual cosa aprofundir a la llengua de Shakespeare és clau per a la nostra vida.

Els homes utilitzen més anglicismes

Però qui fa servir més aquest tipus de termes? Són els homes els que encapçalen l'ús d'anglicismes amb una mitjana de 13 anglicismes diaris davant els 12 que fan servir les dones. Aquesta estimació és variada segons l'edat dels entrevistats: els joves entre 16 i 24 anys són els més donats a incloure anglicismes en el seu llenguatge: el 28% utilitza entre 11 i 20 diaris, i el 14% més d'aquesta xifra.

"Està clar que l'anglès és un element clau per elevar el nostre perfil professional i personal, permetent-nos accedir a més oportunitats en tots els plans de la nostra vida" assenyala Sylvia Johnson, directora de Metodologia de Preply. Segons una enquesta de PreplyBusiness, la capacitat de comunicar-se amb col·legues internacionals i socis comercials a l'estranger és un aspecte molt valorat en la força laboral moderna. En conseqüència, aprendre un idioma es troba entre les 3 principals aspiracions personals per al 30 % d'enquestats.