La UE obre la porta al proteccionisme elèctric, però només per als cotxes: igual que ha fet els Estats Units i donant per Llei l'anunci realitzat segons el qual a partir de 2035 només es podran vendre a terra europeu cotxes que no generin emissions de carboni, les autoritats europees comencen a valorar oferir només subvencions a aquells que optin per un cotxe fabricat al Vell Continent.
Com Trump
Als Estats Units el tenen clar: des dels anys de Trump, limiten als vehicles elèctrics de producció nord-americana els beneficis fiscals. Si ets nord-americà i vols electrificar la teva mobilitat, més et val confiar en el Made in USA o ves acomiadant-te dels 7.500 dòlars de subvenció que l'Oncle Sam té per a tu. A la Xina fan una cosa semblant: apliquen aranzels d'entre el 15 i el 25% als cotxes europeus, entre els que no figuren els Tesla, que es fabriquen a Shangai.
I a Europa què?
A Europa, de moment només es valora la possibilitat, però Alemanya i França, els països amb marques europees d'automòbils més destacades, ja li han dit Brussel·les que cal fer alguna cosa. Macron i Olaf Scholz no volen que més de 100 anys d'història automobilística teixida entorn de marques com,o Renault, Mercedes, Volkswagen, Citroën, Audi o Peugeot es converteixin en un record davant de l'empenta dels americans de Tesla o el dels espectaculars vehicles elèctrics xinesos d'última generació. Aplicar mesures proteccionistes és tot el que podem fer?