Quin objectiu té la UE en relació amb els serveis públics i la seva disponibilitat online? Doncs, ni més ni menys que aconseguir que, d'aquí a set anys, no n'existeixi un de sol que no es pugui realitzar online. Amb tot, falta molt encara per aconseguir-ho.

Tràmits online
 

Informe eGovernment Benchmark

Ho indica el XX Informe eGovernment Benchmark de la UE, que ha estat realitzat per Capgemini, IDC i el Politècnic de Milà: avui, el 2023, el nivell de maduresa digital de la UE assoleix el 70%. Quins països són els més ben posicionats? Malta, amb un 96%; Estònia i Estònia, amb un 92%.

I Espanya?

A Espanya només aconseguim ocupar el dotzè lloc|parada amb un 79%. Estem, això sí i segons l'informe, per davant de França, Itàlia i Alemanya. El rànquing es basa en paràmetres com la disponibilitat d'informació online, el nivell de transparència del Govern en relació amb el tractament de dades personals i la possibilitat que, cada ciutadà d'un país concret, té d'utilitzar els serveis online en un altre país. En tot l'espai de la UE, un 84% dels serveis governamentals està disponible online, però només un 49% són accessibles per a usuaris transfronterers. Per què? Perquè només el 25% de les web permet la identificació electrònica transfronterera. Existeix, per tant, un ampli marge de millora. S'aconseguirà l'objectiu fixat per a 2030?