El sector hoteler viu una època de canvis: pagaments sense contacte, chatbots que permeten reservar habitacions i múltiples opcions d'interconnexió que permeten gaudir de les vacances de maneres que, fins fa uns anys, ningú no imaginava. La realitat virtual forma part ja de les nostres vides i el sector hoteler no és aliè a aquesta revolució.
Què aporta la realitat virtual als hotels?
Per si mateix, és una eina de vendes: els fullets han quedat obsolets i les ulleres de realitat virtual s'han convertit en la millor eina possible per seduir els clients amb les millors imatges i els vídeos més suggestius de destinacions de somni que, una vegada vistos en format virtual, es converteixen en objecte de desig.
La digitalització canvia tot
Durant els últims anys, tots els sectors s'han hagut d'adaptar als nous hàbits de la població. Els sistemes digitals d'accés a la informació són eina d'ús quotidià i els hotels les utilitzen per establir contacte directe amb clients potencials i efectius per fidelitzar-los més i millor. El 2050, es calcula que el 50% de les tasques associades a una reserva poden ser automàtiques, i això reduirà les necessitats de personal i, probablement, pugui arribar a abaratir preus. Els hotels del futur, està clar, no es construiran sobre maó, formigó i vidre: es construiran a partir d'experiències. El camí està traçat.