L'antiga URSS era, alhora, terra d'exuberància tecnològica en àmbits com el nuclear, l'espacial o el de la indústria pesant i d'escassetat en el quotidià. En la majoria dels casos, aquesta particular dicotomia se solucionava amb enginy i aquest, per exemple, va ser el cas dels vehicles de competició: sense una indústria automobilística com la d'Alemanya, Itàlia o els Estats Units, els soviètics no es resignaven a quedar-se sense ral·lis o carreres|curses de turismes en circuit i superaven la dificultat que suposava aconseguir recanvis de competició amb enginy. Les llantes, que s'utilitzaven, per exemple, eren d'helicòpter i superaven en prestacions les que s'utilitzaven a Europa Occidental.
Els cotxes eren un article de luxe
Com a l'Espanya dels 50 i els 60, els cotxes no eren a l'URSS un bé de consum al que es pogués accedir sense passar abans per una llista d'espera. A l'URSS, amb tot, el procés era més complex, perquè la producció de la indústria automotriu local no cobria la demanda ni de lluny. El temps d'espera podia, sense problemes, superar els deu anys i el mercat de recanvis era molt limitat. Amb cotxes que, de sèrie, muntaven llantes d'acer, competir amb garanties era gairebé impossible i, per això, els pilots recorrien al contraban o a la inventiva. I allà, precisament, és on van entrar en joc els helicòpters i els vehicles blindats perquè, si alguna cosa sabien fer bé a Rússia, era fabricar vehicles militars.
Llantes molt lleugeres
Tant els blindats com els helicòpters russos de l'època muntaven llantes d'alumini o magnesi lleugeríssimes que, molt aviat, es van convertir en objecte de desig dels pilots i les escuderies que funcionaven. Les més utilitzades va ser la K2-116, dissenyada en origen per als helicòpters Mi4 i Mi8 i, també, per als avions Antonov An-28 o Ilyushin il-18. Eren llantes modulars de 14x9 polzades que pesaven uns 8 kg per unitat davant els, per exemple, 10 kg que pesa avui la llanta d'aliatge d'un Porsche 911 GT3. Van aconseguir una cosa important gràcies a aquestes llantes els pilots soviètics? En realitat, no, però és que el Campionat del Món de Ral·lis data de 1973. Van tenir, això sí, el seu propi campionat de Fórmula 1 en els anys 60 i 70.