No, no fa falta dir lunch,break o feedback i, si ho fas, ets una víctima de les modes. Cada dia, i segons un estudi de Preply, plataforma d'aprenentatge d'idiomes online, fem servir sense necessitat fins a dotze anglicismes a l'oficina.

180603 Lenguaconfregona U30820630894PVC U30894511163bhH 620x600@abc Home
 

El 52% de nosaltres ho fa

Segons l'estudi, a les oficines espanyoles s'utilitzen uns 12 anglicismes cada dia. Concretament, més de la meitat dels espanyols (52%) ho fa així i un altre 28 % dels enquestats en fa servir més de 10 al dia mentre el 14% es conforma amb entre 1 i 5. Només el 2% afirma no utilitzar-ne cap. Els homes, amb una mitjana de 13 diaris, n'utilitzen més que les dones, que en tenen prou amb 12. Per franges d'edat, el 28% dels enquestats de 16 a 24 anys en fa servir d'11 a 20 al dia, i un 14% d'ells supera la vintena. Els majors de 55 són els que menys utilitzen: 9. Els de 25 a 34 anys fan servir 13 diaris, els de 34 a 44 anys, 12, i els de 45 a 54 anys, també una dotzena.

Sabem que hi ha termes en castellan que serveixen per al mateix

Encara que segons les dades de l'estudi, el 43% creu que aquests termes són necessaris i ajuden la comunicació i 4 de cada 10 espanyols se senten còmodes utilitzant-los; el 37% de treballadors es troba en la seva rutina amb paraules de les quals no coneix el seu veritable significat i un 40% pensa que hauríem d'utilitzar un sinònim en espanyol en cas que aquest existeixi. "De les dades podem deduir clarament que els anglicismes s'han estès en els llocs de treball. A més, les generacions més joves mostren un índex més gran d'ús, la qual cosa sembla indicar que aquesta tendència no s'alentirà a curt termini. Encara que els anglicismes tenen un gran valor per unir als treballadors multilingües i es poden fer servir per demostrar experiència, sofisticació o, fins i tot, per fer broma i connectar amb els companys, també tenen les seves trampes. Els qui no entenen els anglicismes poden sentir-se exclosos, provocant divisions —conscients o inconscients— entre equips, cultures i la població en general," assenyala Sylvia Johnson, directora de Metodologia de Preply.