A Internet es ven de tot i, dins d'aquest tot, hi cap fins i tot bestiar; però del de veritat; així que no pensis en aplicacions de libidinosos objectius com Tinder o Adopte (l'antic Adopta un Tío). Aquí, del que es tracta és d'usos estrictament professionals: l'aplicació que ens ocupa es diu Vacapop i permet que els professionals d'aquest sector estratègic per al món rural puguin comprar a través del mòbil vaques, cabres, cavalls, ovelles, gallines, porcs i, per descomptat, també maquinària, eines i fins a farratge. Evidentment, i com a tot arreu, dels tractes comercials poden sorgir altres relacions, però no és la voluntat principal per la qual l'app es va crear.

vacapop
 

Sense comissions

Descarregar-se l'aplicació i instal·lar-la al mòbil dona accés a una comunitat formada per 12.000 ramaders de totes les províncies amb qui pots negociar de manera confidencial i directament. No hi ha comissions i la promouen dos emprenedors asturians (Marta González, de Pola de Lena, i Daniel Suárez, de Pola de Somiedo) que han volgut clonar el model de Wallapop en un sector, la ramaderia, del qual depèn en bona mesura l'activitat econòmica en molts municipis rurals.

Com Wallapop o Vinted

El mecanisme és el mateix que de les ja conegudes aplicacions Vinted o Wallapop: n'hi ha prou amb publicar un anunci, acompanyar-lo de fotos, posar-li preu al que vulguis vendre i esperar que et contactin. L'aplicació es pot descarregar gratis i va començar a funcionar al poc d'iniciar-se la pandèmia. Amb els ramaders sense poder sortir de casa, l'èxit estava garantit perquè, amb COVID o sense ell, la llet i la carn sempre tenen demanda i el sector havia de continuar treballant per cobrir les necessitats de la població. Fins aquest any, 42.000 usuaris s'han descarregat l'aplicació i cada dia es concreten uns 300 intercanvis. Van començar a Astúries, van seguir per Galícia, Andalusia, el País Basc, Extremadura i Catalunya i tenen previst, ben aviat, començar a treballar també con ramaders del Marroc, Portugal o França. Es financen gràcies a la publicitat i els patrocinis i, també, mitjançant serveis addicionals com guies de serveis especialitzats per al sector.