És un vaixell, s'ha dissenyat al Regne Unit, arribarà als mercats dels Estats Units i Europa el 2024 i, diuen els seus creadors (l'empresa britànica Chartwell Marine, especialitzada en el disseny d'embarcacions) "revolucionarà" el sector de l'energia eòlica marina. Es diu Midi-SOV.

43m uB68
 

De quin vaixell parlem?

Per si mateix, i d'allà la inclusió de les sigles SOV en el seu nom, és un vaixell de servei offshore i el seu disseny respon a una de les necessitats del sector de l'energia eòlica marina que, fins ara, ningú no havia sabut cobrir: porta còmodament fins als parcs eòlics marins als professionals que s'encarreguen de construir-los. Així, aquest vaixell de transferència de tripulació ha estat dissenyat des de zero per a es més estable i operatiu. La mida del vaixell, expliquen els seus creadors, assoleix el "punt òptim" per a la viabilitat comercial i operativa. Ho aconsegueix en incorporar una forma de pla de flotació baix que s'eixampla per sobre de la línia de flotació, el que minimitza i esmorteeix el moviment de balanceig. Això permet que l'embarcació romangui estable durant les operacions, la qual cosa facilita les capacitats de caminar que abans eren un desafiament per a les embarcacions SOV tradicionals. Som, a més, davant d'un vaixell amb dependències espaioses que dona cabuda a 56 cabines amb lliteres, un gimnàs, un auditori, sales de reunions i sales d'estar.

Eficient

El vaixell equipa amb motors de combustible dual metanol-dièsel, propulsió elèctrica i un sistema d'emmagatzematge d'energia de suport. El seu disseny innovador, desplaçament equilibrat i característiques avançades posicionen al Midi-SOV, expliquen els seus creadors, "com una solució versàtil i amb visió de futur per a l'energia eòlica marina, que combina el benestar de la tripulació i la responsabilitat ambiental amb un rendiment decididament alt." Andy Page, director de Chartwell Marine, ho explica millor: "mai abans no hi ha hagut una necessitat tan urgent de desenvolupar embarcacions eòliques marines que reaccionin a l'evolució de les condicions operatives i financeres. El Midi-SOV ofereix una alternativa rendible als SOV de mida completa, contribuint a la sostenibilitat general de la indústria. Estem posant un fort èmfasi en què aquests vaixells es fabriquin localment, amb vaixells construïts als Estats Units americanitzats per al mercat nord-americà i vaixells construïts a Europa per a operacions europees. Chartwell lidera la càrrega en CTV; VARD és pioner en l'espai SOV, per la qual cosa el Midi-SOV és el millor d'ambdós mons."