El correu corporatiu, eina que totes les empreses i administracions posen a disposició dels seus empleats és, de vegades, l'únic compte de correu de què disposen molts usuaris però, malgrat això, no és una eina adequada per donar-se d'alta en una xarxa social ni, molt menys, en un portal de cites. Per què? Doncs perquè la fer-ho es poden generar problemes seriosos de seguretat a l'empresa que ha facilitat aquest correu. Els ciberdelinqüents sempre estan a l'aguait per localitzar informació rellevant i, després, intentar vendre-la on puguin. I un correu corporatiu utilitzat en una xarxa social sempre és un bon fil per estirar.
Sentit comú
Convé, a més, recordar que, habitualment, totes les empreses restringeixen l'ús dels correus professionals per a finalitats lúdiques com els que es deriven l'ús recreatiu de les xarxes socials. Un correu corporatiu és, abans que res, una eina de treball i, de la mateixa manera que no utilitzaries el cotxe d'empresa per anar-te de vacances, no hauries de fer servir el correu d'empresa per a, per exemple, registrar-te en un portal de flirteig. Més enllà de consideracions morals, que no són ni de bon tros irrellevants, convé aplicar el sentit comú: un ús inadequat d'un correu corporatiu fa que l'empresa que el va crear sigui més vulnerable i pot comportar problemes (fins i tot laborals) a qui l'utilitza de manera inadequada. En molts casos, aquest tipus d'usos de comptes corporatius pot, fins i tot, implicar sancions si es detecten. I fins i tot acomiadaments.
Tinder i similars, el lloc més perillós
I si utilitzar el correu corporatiu a qualsevol xarxa social o portal és una mala idea, fer-lo servir a Tinder (o en portals similars dirigits a col·lectius amb gustos sexuals concrets) és una idea pèssima, ja que el portal de cites la recopila a la seva base de dades i la vincula a un perfil. En fer-ho, corres un risc cert: el que es deriva de la possibilitat d'interactuar amb un bot capaç de hackejar el teu perfil i descobrir on treballes. T'imagines què podrien arribar a fer?