A Espanya, la principal plataforma de vendes online és Amazon i, per això, és el marketplace idoni per llançar nous productes i accedir a mercats diferents dels habituals. Només a Europa, es van generar durant 2023 vendes per valor de 53.000 milions d'euros dins d'aquesta plataforma i, així, les empreses que es decideixen a abordar aquest mercat són cada vegada més nombroses. Una d'elles, Tarazona Agrosolutions, té la seva seu en Cadira (València) i acredita 70 anys d'experiència com a productor i distribuïdor especialitzat en nutrició vegetal i protecció de cultius. A Amazon, durant els seus primers tres mesos de presència, van aconseguir 100.000 euros en vendes. El seu és un més dels múltiples casos d'èxit protagonitzats per empreses espanyoles amb àmplia trajectòria en mercats convencionals que fan el salt a la xarxa. Ho fan, això sí, sempre, amb una marca específica per a Amazon. La de Tarazona Agrosolutions es diu Plantemus.

 

 

 

Amazon Brand Builder

La nova marca; amb la qual comercialitzen abonaments|adobs i fertilitzants per a gespa, tanques, arbres, flors, fruiters i hort; entre d'altres; neix de la mà d'un especialista (Amazon Brand Builder) com és Kaibos. Els Amazon Brand Builders són consultores especialitzades a construir marques específiques per a la plataforma Amazon. Amb elles, expliquen des de Kaibos, es garanteix un impacte significatiu que facilita la sempre complicada tasca d'arribar a milions de consumidors predisposats a comprar que brinda un marketplace com Amazon, La facilitat d'accés al mercat global, la infraestructura logística avançada i les eines de màrqueting disponibles converteixen a Amazon en un canal ideal per al llançament de nous productes, però la competència que allà es troba és ferotge i la quantitat de productes disponibles en cada categoria, enorme. Així, el suport d'empreses especialitzades en aquest mercat resulta crucial. Això, precisament, és el que Kaibos ha ofert a Tarazona Agrosolutions amb Plantemus: "El llançament de Plantemus representava un desafiament emocionant per a nosaltres. El nostre equip es va dedicar a identificar oportunitats en un mercat saturat, assegurant-nos que cada aspecte del producte, des del seu disseny fins al seu packaging, respongués a les necessitats dels consumidors. Estem molt orgullosos d'haver pogut contribuir a l'èxit de Plantemus a Amazon", expliquen des de Kaibos.

 

Un complet desenvolupament de producte i penetració de mercat per part de Kaibos

A fi de catalitzar l'èxit de Plantemus, Kaibos s'ha encarregat del desenvolupament integral del producte, duent a terme una exhaustiva investigació de mercat, anàlisi de competència, demanda i predicció. En concret, l'equip ha analitzat milers de referències de mercat a Amazon per identificar els productes més demandats i rendibles dins del nínxol, permetent així definir el format, mida i composició del nou producte. Gràcies a la seva meticulosa anàlisi, la companyia del grup VIKO ha pogut destacar les carències|mancances dels productes actuals al mercat i detectar oportunitats no cobertes, desenvolupant un producte que satisfà plenament les expectatives i necessitats dels consumidors. A més, Kaibos ha optimitzat el packaging del producte, aconseguint una reducció de fins i tot un 20% en els costos logístics gràcies als seus suggeriments amb coneixements experts en distribució sobre mides i pesos. L'estratègia de màrqueting també ha jugat un paper important en l'èxit de Plantemus. Kaibos ha dissenyat i implementat una estratègia integral que ha inclòs des de la creació d'un catàleg de marca atractiu fins a la gestió de campanyes de paid media efectives. L'optimització de la presència del producte a la plataforma també va ser un factor clau per maximitzar la visibilitat i les vendes. A més, l'experiència de Kaibos en l'anàlisi de mercat ha permès identificar Alemanya, Espanya i França com|com a mercats clau per a Plantemus. Gràcies a aquesta estratègia de penetració focalitzada, el producte ha aconseguit una ràpida acceptació i un creixement sostingut en aquestes regions clau.

"Treballar amb Kaibos ha estat essencial per a l'èxit del nostre producte. Gràcies al seu dedicació, expertise i profund coneixement del mercat d'Amazon, hem aconseguit llançar un producte que no només satisfà les necessitats dels consumidors, sinó que també ha superat les nostres expectatives de vendes en temps rècord." explica Jorge Tarazona, director executiu d'operacions de Tarazona Agrosolutions, propietària de Plantemus.