El número professionals amb habilitats i coneixements per a l'ús, maneig i reparació de vehicles elèctrics i bateries ha crescut a Espanya un 13,42% durant l'últim any, segons dades de la xarxa social professional LinkedIn. Segons la plataforma, Espanya se situa entre els països amb més creixement interanual del món en aquesta àrea. Només Indonèsia, l'Índia, Mèxic i Holanda presenten taxes de creixement superiors en aquest subsector.

Concessionari ByD
 

Menys del 5% dels treballadors del sector de l'automòbil

Malgrat el creixement, els especialistes en mobilitat elèctrica continuen sent minoria en el conjunt del sector de l'automòbil i representen únicament el 3,35% del total segons dades d'aquesta primavera. Amb aquestes xifres, Espanya queda molt per darrere de països com Alemanya, USA, UK i França, en els quals el percentatge no baixa del 4% i assoleix en alguns casos el 9%.

Subsector en creixement

La xarxa Linkedin certifica també que les ofertes d'ocupació vinculades a aquest subsector han crescut un 27% durant els últims dotze mesos i representen ja un 12,11% del total d'oportunitats laborals."Les nostres dades ofereixen un panorama encoratjador per al futur de la indústria i situen el país a l'avantguarda de la revolució del transport sostenible. És el moment de construir una base sòlida i estratègies efectives per enfrontar els reptes del demà i mostrar la nostra capacitat per innovar", comenta la responsable de LinkedIn Notícies Espanya, Virginia Collera. Queda per veure si les últimes declaracions de Pedro Sánchez sobre la mobilitat elèctrica (utilitzada com a justificació per a una nova pujada d'impostos que gravarà especialment que l'actual Govern considera rics –més de 3.600 euros al mes-) ajuden en alguna cosa o són del tot inútils per impulsar unes vendes que no s'enlairen per tres motius: l'elevat preu dels cotxes elèctrics, la insuficient xarxa de carregadors i l'encara massa ràpida degradació de la capacitat de càrrega de les bateries. En lloc de prendre mesures per combatre-les, Sánchez es conforma amb dir que Espanya serà millor amb més cotxes elèctrics que Lamborghinis. El 2023, per cert, es van matricular menys de 40.