Per tercer any consecutiu, Vueling és l'aerolínia amb més reclamacions de l'estiu, segons les dades de Reclamio.com, empresa especialitzada a gestionar les reclamacions dels passatgers aeris. La companyia barcelonina ha rebut aquest estiu prop d'1 de cada 4 queixes de les quals gestiona Reclamio.com. Això suposa que el 23,1% de les reclamacions es dirigeixen contra Vueling, una dada que empitjora el registre de 2023, quan la companyia va copar el 18,5% de les queixes.

vueling, àrea de control a la central de Viladecans.
 

Les tres primeres

A continuació en el rànquing d'aerolínies amb més reclamacions se situen Iberia i Ryanair. Iberia ha generat el 17,7% de les reclamacions que ha gestionat Reclamio.com aquest estiu i Ryanair l'11,2%. Vueling, Iberia i Ryanair són les aerolínies que duen a terme un major nombre d'operacions a Espanya, la qual cosa explica en part que rebin un número|nombre tan elevat de queixes.

Altres empreses

A aquestes tres aerolínies, els han seguit a més distància Volotea (9,8%) i TAP Portugal (5,3%). Les següents companyies aèries ja es troben a bastanta més distància i han generat un nombre de queixes molt menor: Binter Canarias (3,9%), Transavia France (3,7%), Air Europa (2,6%), easyJet (2,3%) i Lufthansa (1,8%). Reclamio.com ofereix als viatgers assistència reclamar el retard, la cancel·lació, l'overbooking o els problemes d'equipatge. Actualment, l'empresa té la seva seu a Sabadell i opera a nivell internacional a 6 països europeus (Espanya, França, Alemanya, Itàlia, Portugal i Luxemburg). Des de 2017, Reclamio.com ha recuperat més de 32 milions d'euros en indemnitzacions de més de 150.000 viatgers.