Van néixer a Barcelona el 2013 i avui, deu anys després de la primera venda a la plataforma, esperen assolir una facturació anual de 100 milions d'euros aquest any. Si es compleix la previsió, estarem davant d'un increment anual del 38,8% segons dades de la mateixa companyia. Sí, parlem de Wallapop. I, si encara no has comprat o venut alguna cosa en el seu marketplace, ho acabaràs fent.

 

Cent milions de nous alumnes anuals

La plataforma té un lema clar ("Si no l'utilitzes, puja'l") i és un dels actors clau d'un mercat, el de segona mà, que les estretors econòmiques dels últims anys i, també, la sensibilitat mediambiental, han reactivat. Cada any, l'aplicació registra cioen milions de nous anuncis de productes i les 170.000 persones que van utilitzar l'aplicació el 2013, són ara 17 milions. Aquestes xifres han suposat un increment en el valor de la mateixa: a data d'avui, Wallapop està valorada en 771 milions d'euros i en els últims quatre anys les seves vendes van créixer un 260%.

Més de 350 empleats

El volum d'ocupació a Wallapop ha crescut també notablement entre 2013 i l'actualitat. Els 13 empleats que tenia la firma el 2013 són ara 350. S'han multiplicat per 27. Des de l'empresa, explica així el seu èxit: "hem aconseguit anar al capdavant a les fites més importants que ha viscut la indústria dels classificats i la reutilització sent un dels artífexs de la innovació tecnològica del sector i la popularització d'un model de consum més sostenible". La fórmula, sens dubte, és imbatible com demostren les xifres. Per si t'ho preguntaves, Wallapop guanya diners de tres maneres: amb les comissions que obté del servei d'enviaments, mitjançant els serveis de visibilitat extra que ofereix als usuaris i amb la venda d'espais publicitaris.