Wayne Griffiths està molt enfadat amb el Govern, que sembla ser no ha complert cap de les promeses que al seu dia li va fer per promoure el cotxe elèctric, i, per això, ha abandonat la presidència d'ANFAC, l'associació de fabricants de vehicles. Que els ajuts que reben els particulars per comprar un cotxe elèctric s'hagin de declarar ajuda poc i que encara no s'hagi presentat el pla d'estímuls que ha de reemplaçar al vigent, que s'acaba el 31 de juliol, encara justifiquen més la decisió del britànic. Tanmateix, queden més dades que l'avalen en la seva renúncia: segons l'Anuari de la Mobilitat Elèctrica d'AEDIVE (Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls de la Mobilitat Elèctrica), els punts de recàrrega per a cotxes elèctrics disponibles a Espanya són pocs i estan mal repartits.

 

A Catalunya i Madrid, la majoria: fora, molt pocs

Catalunya concentra el 19.5% dels punts de recàrrega d'accés públic (+34% creixement interanual amb 5.906 punts de recàrrega), seguida de Madrid amb el 13.4% (+31% creixement interanual amb 4.076 punts de recàrrega) i Andalusia amb el 12.3% (+39% creixement interanual amb 3.745 punts de recàrrega). Encara que aquests avenços regionals són positius, la demanda supera l'oferta: al mateix informe, es destaca també que només el 28% dels conductors de cotxes elèctrics a Espanya considera que pot desplaçar-se amb cotxe elèctric però no per totes les regions espanyoles. Això demostra la necessitat d'incloure més punts de recàrrega a l'abast dels usuaris.

Mal distribuïts

L'informe d'AEDIVE demostra que hi ha 30.350 punts de recàrrega d'accés públic al país i que, d'ells, el 45% (13.727 punts) es concentra a Madrid, Catalunya i Andalusia. Aquesta desigualtat territorial explica que Espanya se situï actualment molt per sobre de la mitjan de la UE quant a punts de recàrrega per milió d'habitants (610 punts de recàrrega davant 1.410), la qual cosa posa de manifest la necessitat d'invertir en altres regions. Es pot destacar també que el 21% dels punts de recàrrega (7.728) eren fora de servei segons dades de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (ANFAC). Wayne, segons tot indica, té raons de sobra per decidir el que ha decidit. Esperem que no consideri ben aviat que les té també perquè Volkswagen replantegi les seves inversions en Espanya.