Ja estan pensant a fer-ho: Whatsapp podria, ben aviat, incloure anuncis igual que Instagram o Facebook. Si en les altres aplicacions de META ja es fa, per què no posar-s'hi també en l'aplicació de missatgeria instantània més utilitzada del món? Això, almenys és el que consideren Zuckerberg i el seu equip.

 

El director de de Whatsapp no ho descarta

Will Cathcart, l'actual director de Whatsapp, l'avançava en una recent entrevista concedida al rotatiu brasiler Folha de São Paulo, el segon diari més llegit de tot Brasil. En l'entrevista, això sí, Cathcart explicava que els anuncis, si s'inclouen no seran en qualsevol lloc. En tot cas, apunta, seran genèrics i no apareixeran a la safata d'entrada dels usuaris no en les seves converses. Sí que podrien, en tot cas, estar en canals determinats o en els estats.

 

No adaptats als gustos i interessos

Si finalment s'introdueix publicitat en l'eina, aquesta no s'adaptarà als gustos i interessos de l'usuari. Per què? Perquè fer-ho implicaria llegir les converses, una cosa que amb el xifratge d'extrem a extrem de les converses actualment actiu no es pot fer. I, si es fes, l'eina perdria un dels seus principals valors diferenciadors: la (com a mínim aparent) confidencialitat. Que tot això s'anunciï en un rotatiu brasiler no és casualitat: El Brasil és, després de l'Índia, el país amb més volum d'usuaris d'aquesta eina a tot el món. Al Brasil, 120 milions d'usuaris fan servir l'eina. Les altes tarifes de dades mòbils habituals al país sud-americà són darrere de la dada. A l'Índia, els usuaris assoleixen els 400 milions per raons semblants.

 

p.