L'enlairament de les vendes de cotxes elèctrics està llastat a Espanya per tres factors: la consciència que els usuaris tenen sobre el fet que les bateries es degradin amb el temps, el certament elevat preu dels vehicles que funcionen amb bateria i l'escassa capil·laritat de la xarxa de punts de recàrrega operatius. A poc a poc, aquest últim factor va canviant i ho fa, a més, al mateix temps que apareixen vehicles elèctrics més assequibles i s'amplia l'autonomia d'aquests, tot i que encara no quedi clar si la vida útil de les bateries ho fa de forma semblant.
Un 16% més
Sigui com fos, el nombre de punts de recàrrega operatius a Espanya a 30 de juny de 2023 assoleix ja els 25.106, la qual cosa implica un creixement del 16,4% en relació amb 2022. Així ho indica al seu anuari l'Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls de la Mobilitat Elèctrica (AEDIVE).
6.800 punts pendents de posar-se en servei
Alhora, i segons la mateixa entitat, hi ha a Espanya uns altres 6.800 punts de recàrrega pendents de posar-se en servei. L'any passat, per aquestes mateixes dates n'hi havia 7.400, la qual cosa indica que hi ha un notable moviment al mercat. Tanmateix, i així es remarca des d'AEDIVE, és "precís" que la tramitació dels permisos necessaris per activar aquests punts s'agiliti. Els punts actius, tanmateix, s'utilitzen poc i la mitjana és una hora al dia, ja que la majoria d'usuaris de vehicles elèctrics recarrega a casa seva. A Espanya, a finals de 2022, circulaven prop de 900.000 vehicles electrificats, però només uns 300.000 eren híbrids endollables o elèctrics purs. A finals de 2002, es parlava que durant 2023 s'arribaria als 100.000 punts de recàrrega, però encara estem molt lluny.