Xiaomi, el tercer fabricant mundial de smartphones, vol que la imatge dels seus telèfons millori encara més i, per això, deixarà de banda els seus productes més econòmics. A Europa, les seves vendes han crescut un 23,3%, a Espanya són líders i a tot el món col·loquen cada any 40,5 milions de terminals amb què aconsegueix una quota del mercat del 13,5%. L'objectiu, ara, més que seguir creixent en vendes és vendre més mòbils cars: a Xiaomi volen que se'ls percebi com una marca prèmium.
A prop d'Apple
Apple és el rival a batre: els de Cupertino acaparen el 17,8% de les vendes mundials i a Xiaomi es veuen prou fort i madurs per retallar o remuntar aquests menys de cinc punts percentuals que els separen de la marca americana. Saben que la millor manera d'aconseguir-ho és redoblar esforços en favor dels mòbils més cars i rendibles, els que passen de 400 euros i s'apropen als 900 o 1000. A la Xina, han aconseguit que les seves vendes creixin un 14% en aquest segment gràcies a terminals com el Xiaomi MIX Fold 2, el Xiaomi 12S Ultra o el Xiaomi 12S Pro. Cap d'ells no es ven aquí i aquest fet, unit a la posició de lideratge que Xiaomi té al nostre país, obre una finestra d'oportunitat per a la marca. Si els seus mòbils prèmium líders a la Xina arriben a Europa i ho fan a preus competitius, les seves vendes creixeran encara més.
Arguments
Xiaomi té a més un altre argument poderós: és una empresa líder en aplicacions intel·ligents per a la casa i, com aquestes aplicacions es gestionen des del mòbil, en l'empresa saben que cada dispositiu de la seva línia de llar que es ven és, segurament, un client que guanyaran per al seu segment de telefonia si és que ja no ha caigut víctima dels encants d'una marca que no coneixíem fa quinze anys i sense la qual avui hi ha molts que ja no poden viure.