El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en funcionament a partir de dilluns 16 de setembre que ve dos nous radars de tram a la C-16 al Túnel de Vallvidrera , un en cada sentit de la circulació, amb l’objectiu de reduir-ne la velocitat excessiva, així com la sinistralitat viària. Amb ells, els radars de tram arriben fins als 43 i el total de radars, a 248.

radar barcelona europa press
 

Com funcionen els radars de tram?

Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d’un equipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat i capaç de mesurar el temps de recorregut i calcular la velocitat mitjana per determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l’objectiu de prolongar l'efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur.

Els avantatges

Segons el Servei Català de Trànsit, els radars de tram constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària donat que eviten frenades sobtades, cobreixen de forma efectiva un tram sencer d’una via i ajuden a que les velocitats en cada tram controlat siguin uniformes. Són, a més i segons la Generalitat, “un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors i que complementa els sistemes de control convencionals, com els radars microones, de làser i els piezoelèctrics. Actualment, i comptant aquests nous cinemòmetres, a la xarxa viària catalana hi ha 248 punts de control, dels quals 43 són radars de tram. Els radars estan distribuïts tant en vies principals com secundàries, seguint criteris de priorització dels punts o trams on és necessari reduir la sinistralitat