Els núvols alts de les últimes hores ens avisen de l'arribada d'un nou front fred que farà canviar el temps aquest dimarts, amb vent de mestral, neu al Pirineu, ruixats i fins i tot alguna tempesta amb calabruix. Tot plegat amb una baixada de la temperatura que notarem sobretot dimecres, amb la reaparició de les glaçades febles fora del Pirineu, i amb sensació de fred als llocs on bufi vent. Tots els detalls i el resum del temps de les últimes hores en aquest vídeo:

 

Dimarts amb dos tipus de temps

La massa d'aire més fred que acompanya al front arribarà al llarg de dimarts. Ja de bon matí, i durant tot el dia anirà nevant al Pirineu occidental, preferentment a la cara nord, Val d'Aran, Pallars Sobirà i Alta Ribagorça, amb una cota de neu que començarà als 1.700 metres i anirà baixant fins als 900 metres a l'Alt Pirineu i fins als 1.400 metres al Pirineu oriental. Després d'un matí encara amb sol a moltes comarques, els núvols aniran guanyant terreny, sobretot a les comarques de Barcelona i Girona, on a partir de mitja tarda es formaran ruixats acompanyats de tempesta i alguna calamarsada des del Berguedà, Ripollès, Garrotxa, viatjant cap al sud, afectant Osona, Gironès, Selva, Baix Empordà, Vallès, i desfilant cap a mar pel Maresme, Barcelonès, i Baix Llobregat, sense descartar que els ruixats també es formin en sectors del Solsonès i arribant a mar pel Penedès. Durant la matinada de dimecres els xàfecs quedaran retinguts unes hores davant la costa central i costa daurada, on no seria descartable algun aiguat local. Mentrestant, als dos extrems del país el vent de nord s'anirà intensificant. Ho farà primer el mestral a les Terres de l'Ebre i durant el vespre i nit la tramuntana a l'Empordà, amb cops de vent de 70 a 90 km/h a les zones clàssicament ventades. Amb tot aquest enrenou, la temperatura anirà baixant, les temperatures mínimes es donaran al final del dia en molts indrets. 

Plourà més la resta de la setmana?

Després dels ruixats de dimarts, tot sembla indicar que tindrem una pausa pel que fa a pluja. Dimecres seria el dia amb més sol de la setmana, ja que en pròxims dies una nova borrasca atlàntica es desplaçarà cap al sud de la península Ibèrica i amb el seu gir de vent antihorari, ens enviaria bandes de núvols alts i mitjans. Per altra banda, els vents en superfície serien de llevant i en conjunt podríem parlar d'una nova tongada de pluja pel cap de setmana. Haurem de veure quin serà el moviment d'aquesta nova borrasca atlàntica perquè el seu posicionament final serà clau per saber on i quan plourà. Ho seguirem al llarg de la setmana aquí, al temps d'ElNacional.cat. Bon dimarts. 


🌳 Ets compromès amb la sostenibilitat del nostre planeta? Nosaltres també. Per això et convidem a la nostra comunitat GreeN on podràs calcular la teva empremta de carboni i reduir-la plantant arbres.