"He esperat a refredar-me per explicar [la situació] sense proferir insults i desqualificacions". Aquesta és una de les declaracions que ha fet una dona indignada a Twitter després d'haver caminat prop de 10 km per l'aeroport de Palma. Per què? Per un motiu que gairebé tothom ha experimentat en algun moment de la seva vida - normalment, a causa d'una distracció -: no trobar el cotxe al pàrquing.
"Abans-d’ahir vaig viure una situació indignant al pàrquing d'Aena de Palma", comença, fent referència al passat 19 d'agost.
Després d'una jornada esgotadora, va arribar a les 17.15 h a l'aeroport - on va abonar 30 euros - i no va trobar el cotxe on l'havia deixat estacionat. "Tinc una fantàstica memòria espacial i mai necessito mirar la foto de la plaça, però estranyada la miro perquè repeteixo: el meu cotxe no està on creia", explica la dona.
Llegué a Palma reventada, tras seis horas de empujar silla de ruedas de unos 150 kg bajo sol de justicia, coger autobuses y metros y volar hacia Palma, todo ello con mochila de siete kilos. De eso @aena no tiene la culpa, pero necesito contextualizar el agotamiento 👇
— juana alemany (@juanaalemany) August 21, 2021
Pel que sembla, la imatge per recordar la plaça, no es veia amb prou nitidesa i, tot i confiar en la seva memòria, comença a recórrer tota la planta. El pitjor de tot? "la idea que el meu cap comença a fallar", confessa.
le tengo pánico a los olvidos por aquello del Alzheimer familiar. A la hora, subo a la planta 3 y también la recorro. Estoy segura d que no lo había dejado allí, pero... No. No está. Bajo a las oficinas a pedir ayuda.
— juana alemany (@juanaalemany) August 21, 2021
Finalment, vençuda, va a preguntar a les oficines, tot i que no rep gaire ajuda: "la senyora, amable, em diu que no pot fer res".
Desesperada, continua buscant: "No soc jove, encara que soc molt resistent, però estava a la vora de la lipotímia i de les rampes. En les dues hores que porto caminant he pensat de tot: me l'han robat, tinc inici d'Alzheimer, estic envellint ...", continua la dona.
Subo y vuelvo a recorrer la planta 2. No soy joven, aunque soy muy resistente, pero estaba al borde de la lipotimia y de los calambres. En las dos horas q llevo caminando he pensado de todo: me lo han robado, tengo inicio de Alzheimer, estoy envejeciendo... Soy resolutiva, pero
— juana alemany (@juanaalemany) August 21, 2021
El cansament arriba a tal punt que, quan des de les oficines li diuen que haurà de pagar el cost per les hores extra que porta buscant el vehicle, no té forces ni per discutir.
Finalment, el seu germà va venir a ajudar-la i, després de tres hores i mitja, torna de nou a les oficines, i apareix amb una informació clau pel desenllaç d'aquesta història: "Que el meu cotxe està a la planta 5 o a la planta 6. L'han mogut per les obres. Davant les preguntes del meu germà de per què no m'ho va dir dues hores i mitja abans quan vaig baixar el primer cop, respon que perdó, que perdó, que perdó."
Los 9€ que debo pagar de más por el tour por el aeropuerto. No sabe decirle si está en la 5 o la 6. Así que nos recorremos toda la 5 para encontrarlo en la 6.
— juana alemany (@juanaalemany) August 21, 2021
"Vaig perdre quatre hores de la meva vida"
En definitiva, tal com explica l'afectada: "Vaig perdre quatre hores de la meva vida. Vaig acabar exhausta i a la vora de lipotímia o ictus. Vaig viure amb terror que començava el meu declivi mental (això és complicat d'entendre, però és dur). Vaig haver d’anul·lar tots els plans que tenia per a aquesta tarda nit i part dels de l'endemà que depenien d'aquests. Vaig involucrar el meu germà que va haver de venir de Calvià i deixar el que estava fent, a més de pagar 5 € de pàrquing i la gasolina pertinent".
para recordarle que habrá gente que no encontrará su coche?
— juana alemany (@juanaalemany) August 21, 2021
4. Es tan complicado darse cuenta de que hay un problema cuando, tras dos horas, se insiste en q el coche no aparece?
Y más preguntas que haría a @aena, pero tal vez me cerrase la cuenta.
Ara bé, tot i l'exprés malestar de la dona, també ha volgut compartir la resposta - i disculpa - per part de la companyia. "Ha estat una crida sorprenentment molt humana, sincera i professional", ha reconegut.
De la misma manera que denuncié esto, es de recibo que deje constancia de la llamada telefónica q he recibido hoy por parte de @aena, disculpándose y ofreciendo compensación. Ha sido una llamada sorprendentemente muy humana, sincera y profesional. Al césar lo que es del césar. https://t.co/yKHwQK8HsV
— juana alemany (@juanaalemany) August 23, 2021