El Port de Barcelona va rebre ahir el premi a la Innovació i Sostenibilitat amb nous combustibles desenvolupats dins del port, que es va lliurar en el Green Gas Mobility Summit, el congrés organitzat per Gasnam-Neutral Transport per analitzar la producció i la logística dels nous combustibles, que s’està celebrant a Madrid. 

El guardó va ser lliurat per Benito Núñez, secretari general de Transports Aeri i Marítim del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, i va recollir-lo José Alberto Carbonell, director general del Port de Barcelona, qui va donar les gràcies en nom de tots els implicats en el subministrament de gas natural liquat (GNL) i en els projectes per desenvolupar nous combustibles al port. 

Carbonell va esmentar Enagás com a gestor del sistema gasista i de la terminal al port, a qui va agrair les inversions en infraestructures de subministrament i les facilitats que ofereix per a la recàrrega de les gavarres; a les empreses subministradores de GNL a vaixell (Shell, Knutsen Scale Gas i ESK, amb la participació de Naturgy o Molgas); a les navilieres que han apostat pels combustibles més nets i fan bunkering a Barcelona (Baleària, Carnival, Mol) i les que previsiblement ho faran en el futur, com MSC i CMA CGM, entre d’altres; i al conjunt de la Comunitat Portuària de Barcelona per haver entomat el repte d’avançar plegats en la implantació de nous combustibles que minimitzin l’impacte del transport marítim i l’activitat portuària en l’entorn. 

El director del Port va recordar que durant el 2023 es van subministrar 143.000 m3 de GNL a vaixells i que entre gener i juny s’han subministrat 88.000 m³, xifra que fa preveure que enguany se superarà àmpliament el volum de l’exercici passat. Ha finalitzat explicant que el Port de Barcelona està analitzant actualment els riscos de les operacions de bunkering de metanol, com a pas previ per a desenvolupar la normativa de subministrament d’aquest combustible, i que s’està valorant també l’ús de l’amoníac o hidrogen.