Antoni Tàpies, Jorge Semprún o Luis Berlanga protagonitzen la temporada de Caixaforum+, la plataforma en línia i gratuïta impulsada per la Fundació 'la Caixa', que en el seu primer any de funcionament va estrenar un total de 188 títols, dels quals la meitat van ser produccions originals.

Per a aquest any, la web ha ideat una programació protagonitzada per la ciència i la cultural amb produccions com 'Tàpies, el joc de saber mirar', que commemora el centenari del naixement de l'artista; o un llargmetratge i un curtmetratge documental sobre la figura de Berlanga dirigits pel fill del cineasta i al fil de l'exposició que té la fundació per a aquest any. Un altre dels plats forts de la programació és 'Les mil vides de Jorge Semprún', que commemora el centenari del naixement d'aquest intel·lectual, escriptor i polític, i dos documentals sobre les figures de Pere Portabella i l'artista Joaquín Torres-García.

Destaquen dues sèries documentals

A l'apartat de ciència destaquen dues sèries documentals: 'Hackers del cervell' sobre màgia i neurociència presentada pel divulgador Luis Quevedo; i 'Atapuerca', on el científic Eudald Carbonell descobreix els secrets de l'evolució humana. La web, assenyala la Fundació 'la Caixa' en una nota, també comptarà amb la nova temporada d'"Arxiu de creadors", una sèrie d'entrevistes amb creadors diversos com Alejandro Amenábar, Ferran Adrià, Blanca Li, Kiko Veneno, José Luis Gómez, Carmen Calvo o Javier Cercas.

Els títols més vistos aquest any a la plataforma ha estat la sèrie 'Booklovers', 'El bolero de Ravel', 'Van Gogh, dos mesos i una eternitat' , 'Icones de la ciència', 'Haiku Nature' i 'Leonora Carrington. El joc surrealista'. Des de la seva posada en marxa el desembre de 2022, la plataforma especialitzada en difusió cultural i científica ha superat els 170.000 subscriptors i ha estrenat un total de 188 títols, dels que pràcticament la meitat —el 46%— són produccions originals de la plataforma.

Més de 1.500 continguts

Caixaforum+ compta amb més de 1.500 continguts entre sèries, llargmetratges documentals, entrevistes, debats, podcasts, curts, concerts i altres formats. L'any passat va rebre 2,6 milions de visites, i els continguts d'arts visuals i plàstiques van ser els més consumits. Aquest any, a més de la web i l'aplicació per a mòbil, comptarà amb una aplicació per a televisors intel·ligents i una versió de la plataforma en portuguès.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!