La D.O. Cava preveu vendre, durant la campanya de Nadal, 85 milions d'ampolles. S'espera que es mantinguin les vendes de l'any anterior al mercat espanyol, 40 milions d'ampolles, i s'ha detectat un lleuger augment de les exportacions: aquest final d'any es preveu exportar 45 milions d'ampolles: un 1,5 % més que l'any anterior. Pere Bonet, president del Consell Regulador, en una entrevista a l'ACN, s'ha referit a que veuen l'any amb un "optimisme moderat": esperen vendre, en tancar l'exercici, 245 milions d'ampolles, un lleu augment de vendes respecte l'any passat.
El Nadal, excepcional
En realitat, només és durant la campanya de Nadal quan el consum espanyol s'apropa a les exportacions. En realitat, habitualment les exportacions suposen dos terços de les vendes. Aquest Nadal s'havia previst posar a la venda les primeres ampolles d'una qualitat superior, anomenada "Paratge Natural", es tractaria de caves elaborats en unes vinyes molt determinades amb antiguitat superior als 10 anys, veremades a mà, amb un rendiment màxim de 8.000 quilos per hectàrea i que hagin passat per una fermentació mínima de 36 mesos. Però finalment aquest producte no arribarà a les bodegues per aquest Nadal i estarà a la venda a principis de 2017.
Bèlgica al capdavant
Bèlgica se situa com a primer país de destí del cava català, gràcies a que vint noves empreses de cava s'han introduït en aquest mercat. Bonet afirma que "Les marques han vist que el futur passa per la internacionalització". El segon país amb més consum de cava és Alemanya, seguit del Regne Unit. França se situa en una bona posició, i aquest any les exportacions a aquest país s'incrementaran en un 26%: comença a competir seriosament amb el xampany. Entre els principals destinataris del cava català també hi ha Finlàndia, Suècia i fins i tot el llunyà Japó.