El conseller d'Empresa i Treball del Govern, Roger Torrent, ha assegurat aquest divendres, davant del pas enrere de Great Wall Motors (GWM) i les protestes dels treballadors, que el Govern treballa per trobar "solucions" que permetin la reindustrialització de Nissan i garantir els llocs de treball, i s'ha mostrat confiat que es podrà convèncer a GWM perquè mantingui el seu projecte.
Així ho ha comentat Torrent després que la companyia xinesa GWM, la més ben situada per aconseguir la planta de Nissan en Zona Franca, hagi qüestionat la viabilitat del projecte i hagi reclamat a les administracions públiques un augment dels ajuts per dur a terme la reindustrialització.
Hi ha dos projectes més
En declaracions a la premsa després de presentar, juntament amb conseller d'Educació, Josep González-Cambray, la nova campanya d'acreditació de competències professionals, Torrent ha explicat que, a més del projecte de GWM, sobre la taula de negociació hi ha unes altres dues iniciatives industrials que cal tenir en compte. "Hi ha diferents propostes sobre la taula i totes amb valor afegit per a la indústria del país i esperem que en les pròximes setmanes o mesos serem capaços de trobar un encaix entre els diferents projectes", ha sentenciat el conseller.
Respecte a la xinesa GWM, Torrent ha assegurat que la comissió per a la reindustrialització, en la qual són presents Govern, govern espanyol i Nissan, vol convèncer-la perquè s'instal·li a Barcelona perquè aporta valor afegit i està vinculada al vehicle elèctric, que ajudarà a realitzar la transició del sector de l'automoció cap a l'electromobilitat.
En aquesta línia, Torrent ha enviat un missatge de confiança en el procés als treballadors de Nissan, que aquest divendres han tallat la Ronda Litoral per expressar la seva preocupació pel bloqueig del projecte de reindustrialització.
Quins són els altres projectes?
Els altres dos altres projectes que són sobre la taula de negociació de reindustrialització són els del fabricant de motocicletes elèctriques Silence i el Hub de Descarbonització de Barcelona, que lidera QEV Technologies.
Silence, amb una inversió d'uns 30 milions d'euros, que algunes fonts del sector apunten que podria arribar a fabricar un model per a Seat. Els comitès d'empresa de Nissan han destacat, en un comunicat, que a partir d'ara s'entra en un procés de negociació que volen que sigui ràpid, per la qual cosa insten a tancar acords definitius al final d'octubre, i adverteixen que no donaran per guanyador cap projecte si no ofereix garanties d'ocupació i condicions laborals.
QEV Technologies, assumeix el lideratge d'un "hub" de descarbonització, del qual formen part altres empreses com les sueques Inzile i Volta Trucks. El seu projecte planteja la possibilitat de desenvolupar i produir un cotxe elèctric petit, orientat a l'ús privat, cotxe compartit i repartiment d'última milla, així com desenvolupar plataformes de tracció elèctrica alimentades amb piles d'hidrogen per a camions, autobusos i autocars, entre altres productes.