Joan Laporta està a punt de culminar un dels acords més importants en la història del FC Barcelona i del futbol mundial. El president culer vol tancar el proper mes un contracte històric amb Nike que promet convertir-se en l'acord més gran mai firmat entre un club i una marca esportiva. Aquest pacte, que fa mesos que es negocia als despatxos del Camp Nou, representarà una injecció econòmica sense precedents per al club blaugrana.

La xifra inicial de l'acord s'acosta als 100 milions d'euros, una bonificació que el FC Barcelona rebria immediatament en estampar la firma al contracte. Aquesta quantitat servirà, a més, per complir la tan anhelada regla del 1:1, una fórmula que permetria al Barça alleujar les tensions financeres i operar amb més flexibilitat al mercat de fitxatges. La directiva porta molt temps esperant aquest tipus d'acord, i ara, finalment, Joan Laporta sembla estar a prop d'aconseguir-ho.

El president blaugrana ha estat lluitant per aquest contracte des que va tornar a assumir les regnes del club. Sap que garantir un acord d'aquestes dimensions no només resoldria molts dels problemes financers que han apressat al club en els últims anys, sinó que també obriria la porta a noves inversions i projectes estratègics. Per a Laporta, assegurar aquest contracte amb Nike és una prioritat absoluta, un moviment mestre que podria canviar el rumb econòmic del club de forma radical.

Roda premsa FC Barcelona Joan Laporta Fitxatges contractes / Foto: Carlos Baglietto
Roda premsa FC Barcelona Joan Laporta Fitxatges contractes / Foto: Carlos Baglietto

En els últims mesos, Laporta i el seu equip de negociació han mantingut converses intenses amb representants de Nike. La marca nord-americana, que vesteix el club des de 1998, està disposada a elevar el seu compromís amb el FC Barcelona en una relació que ja ha estat fructífera durant dècades. Tanmateix, la proposta actual implica un salt qualitatiu i quantitatiu en la col·laboració. Segons fonts properes a la negociació, el nou contracte inclouria no només una xifra rècord en termes de patrocini, sinó també una sèrie de bonificacions i objectius comercials que podrien incrementar encara més els ingressos del club.

Aquest acord és part de l'estratègia més àmplia de Joan Laporta per sanejar les finances del club i recuperar la seva competitivitat tant en el camp com al mercat de fitxatges. Després dels alts i baixos econòmics i esportius que han caracteritzat les últimes temporades, el president sap que necessita un cop d'efecte que torni la confiança a l'afició i als inversors. I res millor que un contracte multimilionari amb una de les marques més grans del món de l'esport.

Si tot segueix el curs previst, en les properes setmanes es podria oficialitzar aquesta bomba. Amb Laporta al comandament i Nike disposada a trencar el mercat, el FC Barcelona podria estar a punt d'entrar en una nova era de bonança econòmica. Un acord històric que, sens dubte, marcarà un abans i un després en la gestió del club culer.