És de sobres conegut que un els principals temors de molts conductors a Espanya, sobretot aquells que no volen o no poden deixar un cotxe en un pàrquing, i fer un pàrquing privat amb un pàrquing amb un cost mensual, és que li robin el cotxe.

En aquest sentit, si bé és cert que la tecnologia ha evolucionat molt en aquest sentit i els sistemes antirobatori i d'alarmes són cada vegada millor, també ho són les estratègies per part dels lladres, i bona prova d'això és que el nombre de cotxes robats durant el primer semestre d'aquest 2024 del nostre país ha estat superior al que es va donar en el mateix període de l'any passat.

Tal com han apuntat des del Ministeri de l'Interior, entre gener i juny de 2024 s'han robat a Espanya 16.272 cotxes, una xifra que suposa un increment del 2,5% respecte als 15.869 automòbils que es van sostreure en el primer semestre durant 2023. D'aquesta forma, si ja per si mateix la xifra de cotxes és més que elevada, encara es converteix en més sorprenent tenint en compte que aquesta xifra reflecteix una mitjana|mitja de 89 cotxes robats cada dia al nostre país.

Els cotxes més robats a Espanya

Més enllà que la xifra de venda de robatoris de cotxes a Espanya hagi augmentat, el que no ho ha fet ha estat el principal objectiu dels lladres al nostre país, és a dir, els cinc cotxes més robats a les carreteres espanyoles. Aquest top 5 el formen el Seat Ibiza, el Volkswagen Golf, el Seat León, el Ford Focus i el BMW Sèrie 3.

 

Es pot tenir en compte que, com apunten des de l'esmentat ministeri, el principal motiu pel qual aquests cinc cotxes continuen sent els més robats al nostre país és perquè, més enllà que siguin alguns dels models més venuts a Espanya i que per tant hi ha moltes més unitats 'disponibles' per als lladres, bona part de les unitats en circulació d'aquests models tenen ja més de 10 anys d'antiguitat i són models que solen anar destinats al mercat negre de compra i venda de peces i recanvis.

És cert que alguns d'ells, especialment el BMW Sèrie 3, entre altres coses perquè és un model prèmium, es destina també directament a exportar-lo i vendre'l en un altre país també al mercat negre de cotxes robats, però l'habitual en aquest cas és aprofitar les seves peces per al mercat negre de peces robades.