Renault pot presumir de ser un de les marques més veteranes i amb més pes a les carreteres europees. Una marca que, això sí, a diferència del que passa amb marques com Peugeot, Fiat, Citroën, Jeep o Alfa Romeo, forma part del gegant en la indústria automobilística europea Stellantis, sinó que forma part del seu propi grup, el grup Renault.

No és que sigui cap secret en aquest sentit que, més enllà que moltes marques formen part d'un gegant automobilístic que no busca cap altra cosa que anar augmentant el seu poder quant a quota de mercat, l'aliança entre fabricant es va acabar suposant un benefici per a les dues parts, sobretot perquè s'acaben estalviant costos en molts sentits.

 

Així, si bé és cert que per exemple a Stellantis o en el Grup Volkswagen (Volkswagen, Skoda, Seat, Cupra o Audi, entre d'altres) cadascun dels fabricants acaba tenint el seu propi ritme de desenvolupament de cotxes i el seu propi llenguatge de disseny, al final molts dels seus models comparteixen plataformes, la qual cosa suposa un estalvi important en la fabricació.

Aquestes tres marques utilitzen motors de Renault

Però el curiós en el cas del voltant és que la marca francesa és la responsable de subministrar alguns dels seus motors a tres altres fabricants que, sens dubte, poc o gens han de veure entre ells. El fabricant més conegut en aquest sentit és Dacia, una marca que va ser absorbida pel grup Renault fa ja molts anys i en la que tots i cada un dels motors dels seus models són motors fabricats per la marca francesa.

 

Tampoc no és que sigui cap secret que Nissan, el gran aliat de Renault a nivell internacional, també compta amb alguns motors dissenyats per la marca francesa en la seva gamma, especialment els petits motors dièsel així com petits motors de gasolina de 140 o 160 cavalls de potència.

El que segurament molt pocs coneixen és que no és cap altra marca que Mercedes la que va arribar a un acord amb Renault fa ja uns anys perquè fos la marca francesa a què li subministrarà la marca alemanya alguns dels seus motors, en concret la mecànica K9 dièsel que es pot trobar en la gamma de motors de models com el Mercedes classe A, el Classe B o el CLA.