Un dels grans objectius que tenen els fabricants de més pes a nivell mundial és el d'anar a poc a poc reduint la distància respecte a Tesla, el fabricant que domina des de fa ja molt temps en la venda de cotxes el 100 × 100 d'elèctrics.

En aquest sentit, si bé és cert que alguns fabricants xinesos com BYD no és que sigui precisament molt lluny a nivell de vendes, altres fabricants de molt pes a nivell mundial com és el cas de Volkswagen, Toyota o Ford continuen estant extremadament lluny dels d'Elon Musk.

 

El problema en aquest cas és que, més allà que tesla sigui una marca molt consolidada al mercat ja he aconseguit fer la dominadora d'un segment que cobrarà molta importància en un futur no molt llunyà, avui dia la venda dels cotxes elèctrics no està sent tan elevada com molts fabricants es pensaven fa tot just uns anys.

Volkswagen compensarà el retard del Trinity amb més tecnologia

És més, han estat alguns els fabricants que en els últims mesos ja han anunciat que es retarden els seus plans del procés de canvi i transformació fins a convertir-se'n en una marca 100 × 100 elèctrica.

Marques com Audi, Mercedes o BMW ja han anunciat que, sense renunciar evidentment als cotxes elèctrics, continuen apostant pels motors de combustió durant uns quants anys més, una cosa que no estava a les seves agendes fa tot just uns anys.

 

En el cas de Volkswagen, també la marca ha pres aquest camí, i ja ha deixat molt clar que un dels seus grans projectes entre els elèctrics, l'anomenat Trinity, que en teoria havia d'arribar al mercat el 2026, retardarà la seva arribada fins a 2032. Evidentment això ha estat una gerra d'aigua freda per a molts dels seguidors de la marca, i conscients d'això en Volkswagen ja han anunciat que bona part d'aquest retard es deu que han decidit millorar i ampliar la tecnologia d'aquest model de tal manera que comptarà amb un nivell 4 de conducció autònoma, un nivell superior a què compta alguns models de BMW o Mercedes actualment a Europa.

Aquest nivell de conducció autònoma no fa cap altra cosa que permetre que el cotxe es condueixi sol en tota classe de situacions, encara que evidentment el conductor podrà reprendre el control manual en tot moment. El que sembla evident és que, per molt que es retardi, aquest futur Volkswagen Trinity pot posar en un compromís no només a Tesla sinó a altres fabricants.