Són diverses les marques que estan integrades dins de Stellantis les que saben molt bé que tenen 10 anys per donar-li la volta a la seva situació econòmica. Una d'elles és Alfa Romeo, una històrica marca italiana que no passa precisament pel seu millor moment les carreteres europees.

Això sí, com bé saben els seguidors del fabricant, els italians ja s'han posat les piles i han presentat el primer model d'aquesta nova etapa que els ha de portar a recuperar el camí de l'èxit i a tornar a ser una de les marques prèmium amb més èxit a Europa.

Una nova fase en què l'electrificació anirà de la mà dels elegants i esportius dissenys que sempre han caracteritzat tots i cada un dels Alfa Romeo que s'han posat a la venda.

 

Tanmateix, crida especialment l'atenció que la marca italiana sí que tingui cert pes al mercat com el nord-americà. Entre altres coses perquè, com bé saben en Alfa Romeo, les seves xifres de vendes a Europa són molt baixes. No deixa de ser estrany que la marca tingui un èxit més important en un mercat com és el dels Estats Units que al seu mercat natal com és l'europeu.

Alfa Romeo sí que té cert pes al mercat de les prèmium als Estats Units

Es pot tenir en compte, això sí, que les xifres de vendes d'Alfa Romeo als Estats Units en el primer trimestre d'aquest any no és que siguin precisament per llançar coets. I és que els italians han matriculat poc més de 3.500 models al mercat nord-americà, una xifra molt menor respecte a la resta de marques prèmium que tenen un èxit major en aquest mercat.

De fet, Alfa Romeo ocupa la 14a posició en el rànquing dels prèmium més venuts als Estats Units en el que portem d'any. Evidentment no és una posició que parli molt bé d'ells però sí que al seu torn és una posició que deixa clar que, a diferència del que està passant en els últims anys a Europa, Alfa Romeo sí que té cert pes en un mercat tan competit i alhora tan específic com és el dels Estats Units.

 

En aquest sentit, per molt que la marca estigui centrada en tornar fer de les carreteres europees el seu millor terreny de joc, saben molt bé en la directiva d'Alfa Romeo que tenen al mercat Estats Units també un dels seus millors terrenys de joc.

Serà molt complicat, com passa també Europa, queAlfa Romeo aconsegueixi ser al nivell de marques com a Tesla, BMW, Mercedes o Lexus, les quatre marques prèmium més venudes als Estats Units en el que portem d'any. Tanmateix, no seria estrany que els nous models del fabricant d'aquest Stellantis tinguessin un pes important al mercat d'Amèrica del Nord.