El principal motiu pel qual el Dacia Sandero s'ha convertit en el rei de vendes al nostre país des de fa ja uns anys i en tota una referència també al mercat europeu és perquè és un model que compta amb una relació qualitat preu gairebé imbatible a les carreteres del vell continent.

Com bé saben els que tenen un, aquest Daci no pot presumir en cap cas de ser el model més complet del seu segment, ni el que arriba més ben dotat a nivell d'equipament ni de qualitats i tampoc a nivell de motor, però ser un d'aquests models pensats per durar molts anys, per ser fiable i, sobretot, perquè la compra no suposi una gran despesa per part dels consumidors.

 

Però el principal problema que té la marca romanesa en aquest sentit és que, més enllà que estan començant a arribar opcions interessants des de mercats com el de la Xina, és precisament una marca europea la que té un model en la seva gamma que, comparat amb el Dacia, molts veuen com una opció molt més interessant encara que sigui una mica més cara.

El Skoda Fabia, un utilitari senzill però atractiu

Aquest model no és cap altre que el Škoda Fabia, un petit utilitari pensat per ser un model econòmic, fiable, polivalent i per a aquells que no necessiten l'últim en tecnologia del mercat, sinó més aviat per a aquells que necessiten un cotxe senzill però que no doni cap tipus de problema i que, a més, no gasti gaire, un tipus de cotxe cada vegada menys comú a Europa.

Tenint en compte totes les promocions de la marca, la versió d'accés d'aquest model es queda per sota dels 15.000 € sempre que financem la compra amb el fabricant, un preu que se situa per sobre del qual té el Dacia però que alhora converteix el Fabia en una de les millors opcions del seu segment.

 

Entre altres coses perquè arriba amb un motor de gasolina petit, un 1.0 MPI de 80 cavalls de potència associat a una transmissió manual, que passa per ser una de les opcions més fiables del mercat i que ofereix un consum mitjà de tan sols 5, 1 l als 100 km.

D'altra banda, es pot destacar que, com és habitual a la marca associada al grup Volkswagen, l'habitabilitat i la capacitat de càrrega d'aquest model són superiors a les de la mitjana en el seu segment, sent així una opció més polivalent quines opcions com el Dacia o fins i tot el Seat Eivissa, que guanya en capacitat de càrrega al seu maleter.