Si bé és cert que en els últims anys Toyota s'ha convertit a la marca de referència a nivell mundial gràcies a la seva aposta clara, constant i contundent pels motors híbrids auto recarregables, cada vegada són més els fabricants que estan apostant pels motors híbrids endollables.

 

I és que en aquest cas, a diferència del que passa amb els motors híbrids auto recarregables, els endollables permeten recórrer una bona quantitat de quilòmetres sense gastar una gota de gasolina, el que els converteix en una opció perfecta per recórrer la immensa majoria dels trajectes urbans i diaris amb el motor elèctric i alhora comptar amb el motor de combustió per a llargs viatges, tenint una autonomia total que la immensa majoria dels casos, especialment dels models més moderns, que superen els 1000 km.

Geely apostarà a Europa per models PHEV amb molta autonomia

Un bon exemple d'això és l'aposta del gegant xinès Geely, un gegant que ja compta amb marques com Volvo, Smart, Lotus o Lynk & Coque estan més que assentades a les carreteres del vell continent. Tanmateix, no són pocs els que donen per fet que aquest fabricant arribarà amb la seva pròpia marca a les carreteres europees i ho farà de la mà de models tan interessants com és el cas del Galaxy L6, una berlina de gairebé 5 m que no té cap tipus de problema en comparar-se amb alguns models prèmium referent a equipament, tecnologia i materials i que tenen el seu motor una de les seves millors armes.

 

És cert que des del fabricant asseguren que la seva autonomia elèctrica és de 125 km, encara que es pot tenir en compte que en aquest cas es tracta d'una xifra sota el cicle d'homologació xinès, que sol ser molt més generós que el WLTP.

El curiós en aquest cas és que, com apuntar en el fabricant, aquest model compta amb un motor amb 390 CV de potència i un canvi automàtic de tres velocitats, en el que la segona, quarta i sisena són elèctriques que ajuda al qual la seva autonomia sumant el motor de combustió amb el motor elèctric sigui de gairebé 1400 km segons el cicle xinès, per la qual cosa podria arribar a superar tranquil·lament els 1000 km segons cicle WLTP.