És de sobres conegut que una de les carrosseries que més alegries ha donat al llarg de la història tant a Audi com a bona part de les marques prèmium a nivell europeu ha estat la de les berlines, un tipus de carrosseria que, això sí, no passo ara precisament pel seu millor moment.

L'arribada i l'auge dels SUV provocat que, per exemple, la immensa majoria de marques generalistes a excepció d'algunes ahir furtat directament per deixar de comptar amb aquest tipus de models als seus catàlegs, apostant tot gairebé tots els SUV, models que compten ara amb molta més penetració a les nostres carreteres.

 

Tanmateix, a les marques prèmium com Audi, BMW i Mercedes, entre d'altres, sí que hi continuen apostant, entre altres coses perquè són molt conscients que bona part del seu públic és un conductor més tradicional i clàssic en aquest sentit, que vol continuar apostant per una carrosseria que ha demostrat ser sempre una molt bona opció.

L'Audi A7 s'acomiadarà en pocs anys per donar pas a un elèctric

Però el problema per a la immensa majoria de berlines prèmium és que, si ja per si mateix són models que compten amb poca quota de mercat, el fet que els elèctrics estiguin cridant cada vegada més a les portes dels concessionaris està provocant que aquest tipus de model siguin algunes de les primeres víctimes de les marques prèmium.

Un bon exemple d'això és l'Audi A7, una de les berlines esportives més atractives que podem trobar dins del catàleg de la marca alemanya que, si bé és cert que evidentment no té una quota de mercat igual a què tenen models com el Q3 o el Q5 dels top vendes de la marca, continua sent una opció molt interessant.

 

Això sí, a la marca alemanya ja han deixat molt clar que, amb l'evident intenció d'aplanar el camí a l'Audi e-Tron GT que arribarà el 2025, models com aquest Audi A7 i les seves diferents versions acabaran sortint del mercat sense que arribi una nova generació que els dona continuïtat a les carreteres ni del vell continent ni la resta de mercats en els quals hi ha present el fabricant germànic.

Un adeu que no fa cap altra cosa que confirmar que, per molt que aquest model vagi a ser substituït per un elèctric, les berlines estan cada vegada més arraconades, fins i tot ja dins dels concessionaris de les marques prèmium, que semblava ser un lloc segur per a aquest tipus de cotxes.