Fins fa tot just uns anys la immensa majoria dels conductors a Europa optaven per cotxes de marques europees, japoneses o americanes, entre altres coses perquè eren els únics fabricants que tenien realment presència de les carreteres del vell continent.

Tanmateix, l'entrada en joc dels motors elèctrics ha provocat que en els últims anys siguin moltes les marques xineses que hagin decidit entrar en el mercat europeu, i fer-ho a més de la mà de productes que són imbatibles referent a relació qualitat preu per part de les marques clàssiques a Europa.

 

L'auge de les vendes dels cotxes elèctrics fabricats a la Xina està sent tan evident i tan constant en els últims mesos que des de la unió europea no s'ha fet cap altra cosa que, en una mesurada evidentment proteccionista, augmentar els impostos i els aranzels per als models que no es fabriquen a Europa però que sí que es venen al vell continent, intentant frenar així les vendes de marques xineses i alhora potenciar les vendes de marques europees que fabriquin, això sí, al vell continent.

Leapmotor, una marca xinesa de Stellantis, està a punt de començar la seva aventura a Europa

Es pot tenir en compte en aquest sentit que és una de les millors estratègies que ha pres el gegant de la indústria automobilística europea de Stellantis, el gegant en qui hi han marques com Opel, Peugeot, Citroën, Fiat o Alfa Romeu, entre moltes altres, ha estat el de no tan sols lluitar contra el seu enemic sinó directament unir-se a ell.

I és que no és que sigui cap secret que fa ja un temps que Stellantis va fer-se amb el 51 % de Leapmotor, una marca xinesa especialitzada en la fabricació de cotxes 100 × 100 d'elèctrics. D'aquesta forma, el gegant europeu ha aconseguit d'una banda tenir més que controlada a una marca interessant a nivell de fabricació i, per un altre, aconseguir ampliar la seva oferta de cotxes elèctrics.

 

De moment els dos primers models que es posaran a la venda a Europa, el T03, un urbà elèctric, i el C10, un SUV familiar també elèctric, ja estan de camí a les carreteres del vell continent, per la qual cosa en els propers mesos ja començaran la seva aventura europea.

Des de la marca apunten que la seva intenció no és cap altra que la de, per molt que aquestes primeres unitats d'aquests dos models s'hagin fabricat a la Xina, al final seran dos models que s'acabaran fabricant a Europa, evitant així l'extra en impostos imposat per la UE.