Citroën, una de les marques més innovadores en la indústria automotriu, ha decidit posar fi a la producció d'alguns dels seus models més icònics. Aquest moviment marca un canvi significatiu en l'estratègia de la companyia, que ha estat coneguda pel seu enfocament en oferir vehicles robustos i ben equipats a preus competitius. El C4 Cactus va ser un clar exemple d'aquesta filosofia, oferint un compacte accessible i ben dissenyat que va capturar l'atenció de molts conductors.

Un dels models que simbolitzava aquesta estratègia era el C5 X. Amb el seu disseny innovador, el Citroën C5 X se situava a mig camí entre un crossover i una berlina tradicional. Aquesta altura elevada i la seva versatilitat van fer que molts veiessin en ell una alternativa atractiva dins de la gamma Citroën, especialment per a aquells que no es decantaven pel C5 Aircross. Tanmateix, malgrat les seves característiques i a una completa gamma d'opcions mecàniques, incloses versions híbrides i PHEV, el model no va aconseguir l'èxit esperat.

Citroën C5X
Citroën C5X

Citroën es carrega el C5 X

Després de menys de tres anys del seu llançament a Europa, el C5 X ha passat pràcticament desapercebut en els rànquings de vendes. La falta d'interès i la baixa demanda han portat Citroën a prendre la difícil decisió de cessar la seva producció. La marca ha intentat diverses estratègies per impulsar les vendes, però cap no ha estat suficient per canviar el destí del model. Així, el C5 X s'acomiadarà del mercat en uns quants mesos, sense plans de reemplaçament directe.

Aquest canvi no només afecta al C5 X. Citroën també ha decidit descontinuar el C4, retallant significativament el seu catàleg de models. La marca francesa s'enfocarà en els segments de vehicles urbans, utilitaris i el segment D, buscant compensar les vendes perdudes per la desaparició dels seus compactes. Aquesta reestructuració reflecteix una aposta decidida pels models més populars i rendibles en la seva línia de productes.

citroen c4x
citroen c4x

Mirant cap al futur, Citroën planeja llançar una nova generació del C5 Aircross a començaments de 2026. Aquest model abandonarà la seva concepció tècnica actual per transformar-se en un SUV elèctric. S'oferirà en versions de cinc i set places, amb opcions d'un i dos motors elèctrics. A més, s'espera que compti amb una potent bateria que proporcionarà fins a 700 quilòmetres d'autonomia amb una sola càrrega, posicionant-lo com una opció molt competitiva al mercat de vehicles elèctrics.