Un dels grans encerts de Dacia en els últims anys ha estat de llançament del Jogger, un crossover amb capacitat de fins a set places que s'ha convertit en la cançó perfecta per a aquelles famílies que, sense voler gastar-se molts diners a l'hora de comprar-se un cotxe nou, sí que buscar un model polivalent i que fins i tot pot arribar a comptar amb una mecànica híbrida auto recarregable.

 

Però el problema que té aquest model és que no és precisament un model d'una marca low-cost el que s'ha convertit ja en el seu principal rival directe, sinó que és un model de Citroën, el nou C3 Aircross, el que apunta robar-li bona part de protagonisme, entre altres coses perquè la marca francesa ha aconseguit que aquest model tingui fins i tot capacitat de fins a set places.

El nou Citroën C3 Aircross és una excel·lent opció

A nivell de disseny, com és habitual en el fabricant francès, aquest model es diferencia clarament de la resta i, encara que compta amb el mateix llenguatge de disseny que el nou C3, es converteix en una opció més familiar i polivalent. I és que en la versió de cinc places el seu maleter és de 460 l, una xifra que es redueix 330 l i optem per la versió de set places amb l'última fila plegada o de tot just 40 l amb les set places muntades.

En un futur arribarà també una versió amb motor de gasolina micro híbrid de 136 cavalls de potència amb canvi automàtic, però actualment les úniques versions que estava a la venda al nostre país són les que arriba amb un motor de gasolina de 100 cavalls de potència associat a una transmissió manual amb la versió 100 × 100 elèctrica, amb una autonomia de poc més de 300 km.

 

El millor en el seu cas és que la versió més senzilla de totes té un preu de partida que es queda per sota dels 19.000 € comptant amb tots els descomptes i promocions, un preu que el situa tot just 1000 € per sobre del Dacia Jogger més senzill.

Tenint en compte que aquest Citroën és millor en tot respecte al model romà, és molt probable que s'acabi convertint en una de les opcions més el dies entre aquelles famílies que busquen un model amb un preu baix però prefereixen, en aquest cas, no anar directament cap a un low-cost.