El mercat europeu de SUVs elèctrics s'està preparant per rebre un nou contendent que promet desafiar a gegants com MG i Dacia. Encara que menys coneguda fora d'Àsia, la marca xinesa GAC (Guangzhou Automobile Group) té una llarga trajectòria al seu país d'origen i ara es prepara per fer el salt a Europa amb l'ambiciós objectiu de conquerir el segment dels cotxes elèctrics. La seva arma principal serà el GAC AION V, un SUV elèctric familiar que s'espera que arribi a les carreteres europees el 2025.

El desembarcament de GAC a Europa començarà per Portugal, seguit de mercats clau com Espanya, França, Itàlia i el Regne Unit. El debut oficial del GAC AION V tindrà lloc al prestigiós Saló de l'Automòbil de París, el que reflecteix la serietat de les intencions de la marca de fer-se un lloc entre els líders del sector.

Així és el nou rival asiàtic per a MG, Dacia i companyia

El GAC AION V és un SUV elèctric que, amb els seus 4,60 metres de llarg i una distància entre eixos de 2.775 mil·límetres, ofereix un disseny robust i modern. Amb línies ben marcades, un capó horitzontal, grans fars rectangulars i una graella integrada al para-xocs davanter, aquest model promet ser una opció atractiva per als qui busquen un vehicle familiar de mida mitjana amb capacitats elèctriques. A més, el disseny lateral i posterior segueix la mateixa estètica, amb línies verticals i horitzontals que reforcen el seu aspecte sòlid.

GAC AION V

A l'interior, l'AION V oferirà espai per a cinc places còmodes, i un maleter amb sistema d'emmagatzematge de tres nivells, la qual cosa el converteix en un cotxe pràctic per al dia a dia i els viatges familiars. La tecnologia no es queda enrere: el model inclourà una gran pantalla tàctil de 14,6 polzades a la consola central, amb un disseny minimalista que prescindeix dels botons físics, fins i tot per al control del climatitzador. A més, els seients comptaran amb funció de massatge, un detall de luxe que pocs competidors ofereixen en aquest segment.

Dues versions mecàniques per començar

A nivell de rendiment, el GAC AION V es comercialitzarà en dues versions. La primera versió oferirà 204 CV, mentre que la segona elevarà la potència a 224 CV. En els dos casos, el propulsor treballa sobre l'eix posterior.

Depenent de la configuració, comptarà amb bateries de 62,4 kWh, que proporcionaran una autonomia de fins a 520 quilòmetres amb una sola càrrega. Tanmateix, els clients que busquin encara més autonomia podran optar per bateries de 75 kWh o 90 kWh, que permetran assolir fins a 750 quilòmetres d'autonomia, situant l'AION V entre els millors de la seva classe quant a rang.

GAC AION V

A més, gràcies al seu sistema de càrrega ràpida de 170 kW, l'AION V podrà recuperar fins a 255 quilòmetres en tot just 15 minuts, un avantatge clau per a aquells que necessitin recarregar ràpidament durant llargs viatges.

Encara que els preus exactes per a Europa encara no s'han revelat, a la Xina, el GAC AION V es ven a preus que van des dels 17.000 fins als 24.000 euros, la qual cosa el converteix en una opció molt competitiva. Si es mantenen aquests preus en Europa, serà un rival formidable per a marques establertes com MG i Dacia, amb una excel·lent relació qualitat-preu i una tecnologia avançada que no es troba en gaires models actuals del mercat europeu.